Juna & Jag

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2008

HJÄLP var tar den vägen…

Av Anna - 29 oktober 2008 18:54

tiden alltså, vart tar den vägen?
Nu går allt med rusande fart, Juna utvecklas för var dag som går. Vi kan riktigt se vart åt det barkar;-)

Det är därför jag inte skrivit på några dagar, jag har varit fullt upptagen med att försöka stoppa tiden;-)

Juna springer nu i sin gåstol, sätter vi oss på huk, säger kom och sträcker ut armarna så kommer hon rullande i snabb fart.
En annan variant av utveckling är att dra ut lådor, plocka ur diskmaskinen, ta saker från vardagsrumsbordet. Vi inser nu att vi ganska omgående måste satsa lite tid och pengar på att göra vårat hem ”barnsäkert”.
Jag har äntligen fått arslet ur och ringt kommunen ang. barnomsorg, men det tog emot vill jag lova. Jag kunde inte tänka mig att min lilla prinsessa skulle behöva gå på dagis;-)
Allvarligt så kändes det totalt främmande att jag skulle behöva låta henne gå på dagis, hon var ju så liten men nu allteftersom kraven höjs på mig som LEKMAMMA så kanske hon ändå ska gå på dagis…eller?!

Först ska vi i alla fall åka och hälsa på de olika daghemmen, de ska bli synade med lupp;-)

 

Juna i diskmaskin

  

Det blev inte långt i kväll, Juna ska få sig ett bad och hundarna ska få sitt och eftersom Pinglan ska valpa när som helst så kräver även hon uppmärksamhet.

I kväll vill jag TACKA Anna Trolle för all brainstorming både vad det gäller barnomsorg och barnuppfostran, det känns tryggt att prata med dig och att veta din långa erfarenhet av barn och allt runt omkring dem!

 

Go natt på er!

Kram Anna & Juna

 
 
Anna, Gösta & Märta

Anna, Gösta & Märta

31 oktober 2008 10:23

Hejsan svejsan

Äntligen några rader från er, ni har fullt upp ser jag....men Juna har ju blivit lite huslig så lite avlastad blir du ju nu ha! ha!

Småbarnstiden går sååå fort och jag minns när jag var mammaledig och kunde inte tänka mig att lämna bort mina barn till Förskola- ville vara hemmamamma på heltid JÄMT...men nu med facit i hand så gick det ju trots allt...startade ju t.o.m upp eget med dig så man ju tydligen ändra sig :-)

Det är viktigt att känna sig trygg dit man lämnar sitt älskade barn, vi valde dagmamma till Gösta och Märta som ett alternativ de första åren då dom är så små och det har passat oss och våra barn jättebra, lugn miljö och lite infektioner....men så småningom när dom blivit lite större är det tänkt att Gösta och Märta ska börja på Förskola- jag har börjat så smått med mina efterforskningar.

Vi vill passa på att hälsa ER hjärtligt VÄLKOMNA hem till vårt nya hem så fort vi kommit iordning och glöm inte att hämta alla kartonger till Juna innan min flytt imorgon.

Puss och Kram från oss// Anna, Gösta & Märta

http://www.simplesite.com/trolle

 
Linda

Linda

2 november 2008 19:49

Det är inte lätt det där med dagis, det är mycket som ska kännas rätt. När Clara skulle börja på dagis fanns det knappt ngr platser, men till slut fick vi in henne på ett som vi tyckte var bra. Men när hon varit där ngr månader valde vi att flytta på henne. Dels för att hon inte trivdes riktigt och vi hade lite svårt för deras rutiner.

Vi valde att sätta henne på ett dagis som ligger en mil från oss, en montessori förskola. Och här trivs både vi och Clara, det viktigaste är att Clara trivs. Skolan heter Pysslingen AB och den finns även på Värmdö vet jag, och vi är jättenöjda med dem.

Kramar

http://lindis79.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 november 2010 22:05

  www.junaochjag.blogspot.com   VÄLKOMNA!

Av Anna - 16 maj 2010 23:52

  Det har tagit 1 vecka att samla krafterna efter detta enormt lyckade 2 årskalas.Kvällen innan hade vi dessutom släkten här och all mat, bröd, kakor, bullar ja allt var hemmagjort. Jag är mäkta stolt över Tomas och mina matkunskaper;)Juna, vår lil...

Av Anna - 9 april 2010 18:44

Positiv, javisst...kan det bli värre än att vakna upp annandagpåsk med ett täcke på 8 cm nysnö som kommit under natten. Faktum är att jag trodde på allvar att jag skulle få ett hysteriskt anfall...börja kasta skor omkring mig, slita av mig håret (ja ...

Av Anna - 1 april 2010 17:16

Årets påskfotografi fick nästan Tomas och mig att bli osams...Alla sprang åt olika håll och hucklena åkte på sned, föll av eller revs av med flit.Och när vi sedan var klara med fotograferingen eller rättare sagt när vi gav upp då bröt vår älskade ...

Av Anna - 29 mars 2010 14:47


   (Juna 5 månader)   Nu händer det grejor minsann...Prinsessan talar som mest 5 ords meningar.I fredags stod jag och fixade i ordning en mysig fredagsmiddag. Juna sysselsatte sig själv med div saker och rätt som det är kommer hon in till mi...

Ovido - Quiz & Flashcards