Juna & Jag

Direktlänk till inlägg 11 mars 2010

Något NYTT tack

Av Anna - 11 mars 2010 14:16

Våren kommer alltid med en känsla av att vilja förändra saker och ting hos mig. Ja förutom att komma i baddräkten, så är det mer existentiella förändringar som lockar.
Jag funderar på att flytta ifrån kommunen, längre söderut. Jag tittar efter små gårdar till salu där jag skulle kunna bedriva ett mindre hundpensionat eller ett bed & breakfast. Jag tittar på olika alternativ att lösa en sådan flytt ekonomiskt. Jag tittar på olika utbildningar till hösten. Ja, det är massor som rör sig i huvudet just nu.
Det är inte det att jag inte är nöjd med situationen här, i vårat hus, i min butik, i kommunen, det är mer så att jag vill göra något annat, se något nytt.
Min nyfikenhet drar i mig som sjutton på vårkanten. Jag vill UT och upptäcka, prova nya saker.
Jag vet att jag ska ta till vara på den egenskapen för det är en otrolig drivkraft.


Min pappa är lite likadan, det är som när vi landat och tagit in det som behövs så är vi redo för nya utmaningar. Fast han är mycket duktigare än mig på att ta tillvara på nyfikenheten och se till att planerna blir av.
Vissa skulle kalla oss rastlösa men jag kan inte hålla med om det.  Det här handlar om nyfikenhet och en strävan att få upptäcka det oupptäckta (individuellt). Jag menar alltså det oupptäckta för just mig, det jag aldrig provat innan. Att få uppleva och känna.



 
 
Ingen bild

Cathrine

9 april 2010 22:17

Åh, vad jag känner igen det där! Jag trivs och är nöjd, ja visst... Herregud, hur många skulle inte vilja byta med mej!? Men det är just det, att slå sig till ro, att slute upptäcka nya saker, att inte vara nyfiken på något nytt, något mer... jag klarar inte heller det riktigt och det är nog en sorts rastlöshet som smyger sig på... Det måste liksom hända något mer, något nytt efter ett tag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 november 2010 22:05

  www.junaochjag.blogspot.com   VÄLKOMNA!

Av Anna - 16 maj 2010 23:52

  Det har tagit 1 vecka att samla krafterna efter detta enormt lyckade 2 årskalas.Kvällen innan hade vi dessutom släkten här och all mat, bröd, kakor, bullar ja allt var hemmagjort. Jag är mäkta stolt över Tomas och mina matkunskaper;)Juna, vår lil...

Av Anna - 9 april 2010 18:44

Positiv, javisst...kan det bli värre än att vakna upp annandagpåsk med ett täcke på 8 cm nysnö som kommit under natten. Faktum är att jag trodde på allvar att jag skulle få ett hysteriskt anfall...börja kasta skor omkring mig, slita av mig håret (ja ...

Av Anna - 1 april 2010 17:16

Årets påskfotografi fick nästan Tomas och mig att bli osams...Alla sprang åt olika håll och hucklena åkte på sned, föll av eller revs av med flit.Och när vi sedan var klara med fotograferingen eller rättare sagt när vi gav upp då bröt vår älskade ...

Av Anna - 29 mars 2010 14:47


   (Juna 5 månader)   Nu händer det grejor minsann...Prinsessan talar som mest 5 ords meningar.I fredags stod jag och fixade i ordning en mysig fredagsmiddag. Juna sysselsatte sig själv med div saker och rätt som det är kommer hon in till mi...

Ovido - Quiz & Flashcards