Juna & Jag

Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Anna - 3 mars 2010 22:58



Nu väntar jag bara…väntar bara på att nästa infektion ska drabba lilla Jun.
Det är ju i morgon 1 vecka sedan hon började på dagis efter sista infektionen, så det borde vara dags snart igen att vara hemma 1 vecka. Vi har kört varannan vecka principen här hemma den senaste tiden. Dagis 1 vecka, hemma 1 vecka, dagis 1 vecka, hemma 1 vecka…

Tomas och jag har börjar hosta igen och i kväll på jobbet började jag känna av högerörat igen samt att jag har ont i ett långfinger, molande värk i ryggen och allmänt trött efter en fruktansvärd syndaflod till menstration.

Vad har hänt sedan sist då.

Mojka (min pappa, Junas morfar) har åkt Vasaloppets öppna spår och klarat detta galant på 10 timmar.  Av arrangören fick vi hela dagen sms som talade om vart Mojka befann sig och hur långt han hade till nästa station och hur tiden för målet ändrades. Spännande! Juna gick runt och skrek:
-Mojka kidor, Mojka kidor.
Hade varit kul att vara där och hejjat men men nu fick vi följa loppet via sms och vasaloppets hemsida. STORT GRATTIS till Mojka som genomförde hela loppet! Vi är stolta!

Mojmoj då, hon har fyllt 60 år.
I lördags hade hon fest men då låg jag hemma och var magsjuk. Jo visst vet du även det har jag hunnit med.
Men i går, hennes egentliga födelsedag, så var vi ute och åt med henne och Oa (Johan) på BAR.
En jättetrevlig restaurang med akvarium till humrarna och en fiskdisk där man kunde om man ville välja fisken som skulle tillagas. Maten var god och sällskapet mycket trevligt. Tänk att min lilla mamma blivit 60 år, det måste betyda att även jag blivit äldre, eller?
Tack så jättemycket för den fina middagen och massor av GRATTIS KRAMAR till Mojmoj och hoppas att du hittar något fint på Zetas Trädgård.
  

Mamma och jag på BAR. Lika va?


Winka då, jo hon har börjat att löpa min lilla tjej. Helt plötsligt börjar jag känna mig stressad, jag måste hitta mer tid att träna hund på annars kommer det inte att bli något tävlat med denna prinsessa till hund men jag vet inte alls hur jag ska få ihop det. Måste komma på en plan…

Dags att krypa ner bredvid Maya.
Natti Natti

Ovido - Quiz & Flashcards