Juna & Jag

Alla inlägg den 26 mars 2010

Av Anna - 26 mars 2010 12:19


Så konstigt...
I går satt jag i egna tankar och började skriva på ett blogginlägg som skulle handla om känslan av att lämna bort mitt barn till personer jag inget vet något om.
Tankarna gick så här ngt förkortat:
I bland känns det jätte märkligt att lämna bort det absolut bästa jag har till människor jag inte känner och inte vet vad de heter i efternamn. Många är gångerna på väg till förskolan då tankarna snurrar och jag inte riktigt har kunnat sätta fingret på VAD det är som får mig motvillig till att lämna min juvel på förskolan.
Mina hundar skulle jag aldrig lämna till någon jag inte kände men min dotter min alldeles underbara dotter lämnar jag varje dag till personer jag inte känner alls, som jag inte har någon som helst anknytning till.

Det har aldrig känts 100% bra och jag har ibland känt att jag inte velat lämna henne. Jag har, när jag studerat förskolan med lupp, inte hittat några tecken på att hon inte skulle ha det bra där MEN nu har jag kommit på.....
Det handlar inte om att jag inte litar på förskolan eller de som jag lämnar min prinsessa hos, jag vet att det nu handlar om SUNT FÖRNUFT som jag tycker alla föräldrar ska ha!

Efter detta klipp från Aftonbladet så inser jag att JAG verkligen ska vara 100% säker på de som jag lämnar henne hos.
Detta klipp gör så ONT i hjärtat och när Anna Trolle visade mig detta kunde jag inte hindra tårarna.
JAG SKULLE MÖRDA om detta hade hänt Juna.

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article6841318.ab


Vi föräldrar kan inte vara nog försiktiga med våra älsklingar!
Och vi föräldrar måste ta oss tid att analysera våra barn och vara observanta på HUR de mår!

En hemsk känsla har befunnit sig inom mig sedan jag såg detta klipp.

Ta hand om era barn och var noga med vilka ni lämnar de till!
Kram Anna, världens lyckligaste mamma.

Ovido - Quiz & Flashcards