Juna & Jag

Direktlänk till inlägg 9 april 2010

Påsken är över NU kommer våren

Av Anna - 9 april 2010 18:44

Positiv, javisst...kan det bli värre än att vakna upp annandagpåsk med ett täcke på 8 cm nysnö som kommit under natten. Faktum är att jag trodde på allvar att jag skulle få ett hysteriskt anfall...börja kasta skor omkring mig, slita av mig håret (ja det lilla jag har kvar efter zink bristen) eller varför inte slå upp ytterdörren och skrika okvädesord;)

Ja, ja vi hade i alla fall en underbar påskhelg, vi tre med hundar också förstås.

På altan hade vi 24 grader och vi satt ute och fikade, helt UNDERBART, går inte att beskriva.
  


I rabatten hittade jag dessa små vackra varelser
  


Efterlängtade till 1000.Det var många år sedan jag så hysteriskt letade efter vårtecken, det måste bero på all snö vi fått denna vinter.
Även om den varit rolig för barnen så har vintern blivut extra lång, det är i allafall min känsla. Men egentligen vad härligt det är att vara nordbo och längta så mycket till våren som vi ändå gör, vilka kontraster vi har med vårt klimat. Tänk om vi alltid hade det varmt och skönt med sol då skulle vi aldrig få dessa njutningsfulla stunder som ex. första fikan på verandan eller första grillningen. Tomas håller inte med mig nu, det vet jag...

I alla fall fick prinsessan höras talas om att Påskharen varit på besök på vår tomt och där gömt påskägg.
Junas ögon blev stora som tefat när vi gång på gpng förberedde henne för att gå ut och leta efter äggen på tomten, tills hon försiktigt säger:
-Tycker inte om påskharen!
Men varför inte det nu då, tänkte jag, vad är det för fel jag gjort nu då eller kanske har detvarit en påskhare på förskolan som skrämt barnen.
Jag letade upp bilder på internet för att visa henne men känslan för påskharen bestod...hmmm vi förstod ingenting, till hon sa:
-Tycker inte om tomten, a rädd tomten.
Jamen herregud, tomten, vi har ju hela tiden sagt att vi ska leta efter äggen på tomten och hon har föknippat tomten med den gamla mannen med röd luva som kommer på julafton, som hon numer är livrädd för. Ja, morfar lekte tomte lite för länge i julas och dessutom dansade han en hiskeligt ful dans.
Ok, då förstod vi att påskharen inte kunde gömma äggen på tomten, han fick helt enkelt nöja sig med trädgården;)
Problemet var löst och Juna gick ut för att leta efter ägg i TRÄDGÅRDEN;)
  

  

  

Påskhelgen innebar underbart långa och goda frukostar med hembakade scones, nykokta ägg och stora muggar med te.
  


Påskhelgen innebar också en del hundträning i Hofors, Winkas uppfödare bor där. Det var otroligt trevligt att träffa de igen, allesammans.
I helgen blir det förhoppningsvis sol och utevistelse på tomten, nej jag menar trädgårn, låter så fint med en trädgård men men vi ska klippa buskar och annat pyssel.

Ha en god helg alla solsuktare!

 
 
Åsa & CO

Åsa & CO

9 april 2010 19:10

Låter som ni haft en helt underbar påsk! Superfina bilder på prinsessan:-)
kram Åsa

http://Www.devarox.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 november 2010 22:05

  www.junaochjag.blogspot.com   VÄLKOMNA!

Av Anna - 16 maj 2010 23:52

  Det har tagit 1 vecka att samla krafterna efter detta enormt lyckade 2 årskalas.Kvällen innan hade vi dessutom släkten här och all mat, bröd, kakor, bullar ja allt var hemmagjort. Jag är mäkta stolt över Tomas och mina matkunskaper;)Juna, vår lil...

Av Anna - 1 april 2010 17:16

Årets påskfotografi fick nästan Tomas och mig att bli osams...Alla sprang åt olika håll och hucklena åkte på sned, föll av eller revs av med flit.Och när vi sedan var klara med fotograferingen eller rättare sagt när vi gav upp då bröt vår älskade ...

Av Anna - 29 mars 2010 14:47


   (Juna 5 månader)   Nu händer det grejor minsann...Prinsessan talar som mest 5 ords meningar.I fredags stod jag och fixade i ordning en mysig fredagsmiddag. Juna sysselsatte sig själv med div saker och rätt som det är kommer hon in till mi...

Av Anna - 26 mars 2010 12:19

Så konstigt...I går satt jag i egna tankar och började skriva på ett blogginlägg som skulle handla om känslan av att lämna bort mitt barn till personer jag inget vet något om.Tankarna gick så här ngt förkortat:I bland känns det jätte märkligt att läm...

Ovido - Quiz & Flashcards