Juna & Jag

Direktlänk till inlägg 12 december 2009

SKÖNT att slippa vara mamma för 1 kväll

Av Anna - 12 december 2009 14:00

  


Jag hade verkligen inga förhoppningar när jag och Ullis bokade kvällen för oss på Grisslinge Bistro. Detta var förra fredagen och min dag såg helt kaotisk ut så jag undrade om jag överhuvudtaget skulle orka gå ut och käka med Ullis. Det var så det hette, att vi skulle ut och äta;)

Efter att ha vabbat flera dagar denna vecka samt inte sovit en enda natt på hur länge som helst, eftersom Juna hostar konstant på nätterna, så var mitt tålamod och min ork inte direkt på topp.
Ja, ja eftersom Tomas dessutom var sen hem från jobbet så fick jag ha Juna med mig i badkaret, rakandes mina ben, plockning av ögonbryn och lackning av naglar...jag kunde riktigt känna hur det rök ur öronen på mig. Topplockspackningen for all världens väg tillslut när jag står och sminkar mig och hör Juna utbrista ett förtjust vrål utifrån hallen...jag tittar ut och ser ett enda virr varr av jackor, mössor, skor, väskor, vantar, hundkoppell och en unge som slitit av sig blöjan och står och kissar i byrålådan....................
Herregud, ge mig en flaska vin någon, NU!
Turbo speed i väg till min Och Ullis fördrink på restaurangen. Ullis med sin Cosmopolitan och jag med min Bellini, då kommer lugnet....ahhhhh underbart skönt, härligt helt helt UNDERBART!

  


Äta ja det gjorde vi MEN sedan vart vi tillsagda att kommar till dansgolvet annars skulle vi bäras ner, så sagt och gjort det bar av ner till dansgolvet och där var vi kungar. Tjoho, vi dansade tills benen värkte ochlev uppbjudna hela tiden:) Så fantastiskt kul och helt plötsligt var klockan 1 och stället stängde...tråkigt men men...det här måste göras om snart!

Tack Vännen för en helmysig kväll fylld med skratt, mat, vin, rörda tårar, pussar och kramar!

Anna



 
 
Ullis

Ullis

12 december 2009 18:50

Ja gisses vilken helt underbar, trevlig, mysig och tokrolig kväll det blev vi som "bara" skulle umgås och äta.

Det gör jag gärna om, blir alldeles för sällan, ska kanske be Stefan sätta upp oss på gästlistan, ja du vet var *blink*

BAMSEKRAM

http://www.ryskasen.com

 
Anna Trolle

Anna" title="http://bloggagratis.se]Anna" target="_blank">bloggagratis.se]Anna Trolle

14 december 2009 16:19

Vad härligt kul ni verkar ha haft- det var verkligen på plats att du slog dig fri från "gubbe" och barn och bara njuta av väninna och allt vad utelivet erbjuder- det blir vad man gör det till och ni verkar ha gjort det till en toppenkväll!

http://www.trollfamiljen. bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 november 2010 22:05

  www.junaochjag.blogspot.com   VÄLKOMNA!

Av Anna - 16 maj 2010 23:52

  Det har tagit 1 vecka att samla krafterna efter detta enormt lyckade 2 årskalas.Kvällen innan hade vi dessutom släkten här och all mat, bröd, kakor, bullar ja allt var hemmagjort. Jag är mäkta stolt över Tomas och mina matkunskaper;)Juna, vår lil...

Av Anna - 9 april 2010 18:44

Positiv, javisst...kan det bli värre än att vakna upp annandagpåsk med ett täcke på 8 cm nysnö som kommit under natten. Faktum är att jag trodde på allvar att jag skulle få ett hysteriskt anfall...börja kasta skor omkring mig, slita av mig håret (ja ...

Av Anna - 1 april 2010 17:16

Årets påskfotografi fick nästan Tomas och mig att bli osams...Alla sprang åt olika håll och hucklena åkte på sned, föll av eller revs av med flit.Och när vi sedan var klara med fotograferingen eller rättare sagt när vi gav upp då bröt vår älskade ...

Av Anna - 29 mars 2010 14:47


   (Juna 5 månader)   Nu händer det grejor minsann...Prinsessan talar som mest 5 ords meningar.I fredags stod jag och fixade i ordning en mysig fredagsmiddag. Juna sysselsatte sig själv med div saker och rätt som det är kommer hon in till mi...

Ovido - Quiz & Flashcards