Juna & Jag

Alla inlägg under februari 2010

Av Anna - 24 februari 2010 20:13

Ja, jag vet det var SKIT LÄNGE SEN men jag tänker inte ens försvara mig;)

Som vanligt händer det mycket i familjen, som det ju bör när man har snart en 2 åring som central punkt i familjen.
Jo, men visst måste barnen få vara den centrala punkten så är det bara, vuxen tid, egen tid får man ha på toaletten och när barnet lagt sig. Eller föresten inte ens toaletten är en frizon.

Infektioner, infektioner, infektioner vårt andra namn numer, Anna Charlotta Gewalt Infektion, ja låter helt rätt, undra hur det känns att skriva det?
Undra ifall jag ska ha ett snirkligt I eller ett rent slätt I, hmmm tåls att fundera på:)


Lite bilder kanske...

Här är Pinki-Winki på en hög snödriva framför en klarblå himmel.
  

En skogsbild från dagispromenaden på jobbet.

  


Ett naturfenomen som vi såg påväg till Gotlandsfärgan. Ser ni att solen finns på 2 ställen, väldigt märkligt!

  


Vinterpromenad, Ella drar Juna på pulka, hur behändigt som helst.

  


Världens sötaste lilla tjej, hjälper pappa att bygga kök.

  


Kompisar, älskar att hoppa i sängen i hop.

     


I kväll blir det sängen tidigt för att försöka mota infektions olle i grind.
Sov så sött alla vänner och alla som jag känner!

Anna & Juna


Av Anna - 1 februari 2010 13:52

  

                                                  

                                                  
                      Elakt förkylningsvirus.

Hur skulle vi klara oss utan våra älskade föräldrar?!


Ja, det hade inte gått kan jag säga…
Juna smittade inte bara mig och Tomas med det hemska förkylningsviruset utan även sina mor och far-föräldrar som en del blev sängliggande i flera dagar.
Efter 2 veckors VAB så är läget ganska känsligt. Min arbetsplats har fungerat bra ändå, tack vare praktikanter som avlastar oss med promenader och en alldeles förträffligt effektiv kollega.
Men ändå är det saker som jag ansvarar för som visserligen flyter men som jag vill se till.
Tomas firma blir det värre med, han är ensam på sitt företag och det innebär att när han är borta så ligger allt nere…en ytterst känslig situation och inget han har råd att vara för ofta .


Som tur är så har vi helt underbara föräldrar som pusslar och ställer upp för oss när Juna är sjuk som tack för det så får de lite rs-virus och magsjukor då och då;)
Nej, då skojja bara de får tillfället att vara med världens gulligaste lilla tjej, Junis-Punis.


Så världens största BAMSEKRAM till
Gunilla farmor
Börje farfar
Anders Mojka
Britt-Marie Mormor
som ställer upp för oss och Juna då hon är sjuk utan er hade vi inte fått detta skepp att flyta…NI ÄR GULD VÄRDA!

Ovido - Quiz & Flashcards