Juna & Jag

Direktlänk till inlägg 14 mars 2010

Jag, en MES

Av Anna - 14 mars 2010 21:25

Vad gör jag när jag befinner mig i ett sällskap och det finns en person där som tar precis all plats, kör över andra, tar alla tillfällen att trycka till värdinna och dessutom pratar illa om människor som inte ens finns där att försvara sig?
Ångrar så att jag inte satt ner foten ordentligt. Kände mig som en mes. Ingen satt en TYDLIG gräns och jag vet inte om det var för rädsla att förstöra kvällen eller om personens attityd på något sätt skrämmer.  En person som pratar i ett, inte lyssnar inte på någon annan, som kan allt om allt och alla och som dessutom inte tar någon notis om andras åsikter eller viljor - en sådan person är otroligt svår att säga till och stå upp emot.
Jag tror hela sällskapet kände på det sättet. Så synd då kvällen började mycket bra med god mat och trevliga kvinnor.

I alla fall så är jag grymt besviken på mig själv som inte stod upp bättre för värdinnan, de andra kvinnorna samt för de som inte var där.
Jag brukar inte ha problem med det men jag hade otroliga problem med det i detta sällskap och det stör mig.
Nu vet jag att jag även kan reagera på detta sätt och ska försöka minnas det till nästa gång jag möter en självgod, egocentrisk, osympatisk person som förstör en underbar kväll.

// Anna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 november 2010 22:05

  www.junaochjag.blogspot.com   VÄLKOMNA!

Av Anna - 16 maj 2010 23:52

  Det har tagit 1 vecka att samla krafterna efter detta enormt lyckade 2 årskalas.Kvällen innan hade vi dessutom släkten här och all mat, bröd, kakor, bullar ja allt var hemmagjort. Jag är mäkta stolt över Tomas och mina matkunskaper;)Juna, vår lil...

Av Anna - 9 april 2010 18:44

Positiv, javisst...kan det bli värre än att vakna upp annandagpåsk med ett täcke på 8 cm nysnö som kommit under natten. Faktum är att jag trodde på allvar att jag skulle få ett hysteriskt anfall...börja kasta skor omkring mig, slita av mig håret (ja ...

Av Anna - 1 april 2010 17:16

Årets påskfotografi fick nästan Tomas och mig att bli osams...Alla sprang åt olika håll och hucklena åkte på sned, föll av eller revs av med flit.Och när vi sedan var klara med fotograferingen eller rättare sagt när vi gav upp då bröt vår älskade ...

Av Anna - 29 mars 2010 14:47


   (Juna 5 månader)   Nu händer det grejor minsann...Prinsessan talar som mest 5 ords meningar.I fredags stod jag och fixade i ordning en mysig fredagsmiddag. Juna sysselsatte sig själv med div saker och rätt som det är kommer hon in till mi...

Ovido - Quiz & Flashcards