Juna & Jag

Alla inlägg den 14 mars 2010

Av Anna - 14 mars 2010 21:25

Vad gör jag när jag befinner mig i ett sällskap och det finns en person där som tar precis all plats, kör över andra, tar alla tillfällen att trycka till värdinna och dessutom pratar illa om människor som inte ens finns där att försvara sig?
Ångrar så att jag inte satt ner foten ordentligt. Kände mig som en mes. Ingen satt en TYDLIG gräns och jag vet inte om det var för rädsla att förstöra kvällen eller om personens attityd på något sätt skrämmer.  En person som pratar i ett, inte lyssnar inte på någon annan, som kan allt om allt och alla och som dessutom inte tar någon notis om andras åsikter eller viljor - en sådan person är otroligt svår att säga till och stå upp emot.
Jag tror hela sällskapet kände på det sättet. Så synd då kvällen började mycket bra med god mat och trevliga kvinnor.

I alla fall så är jag grymt besviken på mig själv som inte stod upp bättre för värdinnan, de andra kvinnorna samt för de som inte var där.
Jag brukar inte ha problem med det men jag hade otroliga problem med det i detta sällskap och det stör mig.
Nu vet jag att jag även kan reagera på detta sätt och ska försöka minnas det till nästa gång jag möter en självgod, egocentrisk, osympatisk person som förstör en underbar kväll.

// Anna

Ovido - Quiz & Flashcards