Juna & Jag

Alla inlägg den 29 oktober 2008

Av Anna - 29 oktober 2008 18:54

tiden alltså, vart tar den vägen?
Nu går allt med rusande fart, Juna utvecklas för var dag som går. Vi kan riktigt se vart åt det barkar;-)

Det är därför jag inte skrivit på några dagar, jag har varit fullt upptagen med att försöka stoppa tiden;-)

Juna springer nu i sin gåstol, sätter vi oss på huk, säger kom och sträcker ut armarna så kommer hon rullande i snabb fart.
En annan variant av utveckling är att dra ut lådor, plocka ur diskmaskinen, ta saker från vardagsrumsbordet. Vi inser nu att vi ganska omgående måste satsa lite tid och pengar på att göra vårat hem ”barnsäkert”.
Jag har äntligen fått arslet ur och ringt kommunen ang. barnomsorg, men det tog emot vill jag lova. Jag kunde inte tänka mig att min lilla prinsessa skulle behöva gå på dagis;-)
Allvarligt så kändes det totalt främmande att jag skulle behöva låta henne gå på dagis, hon var ju så liten men nu allteftersom kraven höjs på mig som LEKMAMMA så kanske hon ändå ska gå på dagis…eller?!

Först ska vi i alla fall åka och hälsa på de olika daghemmen, de ska bli synade med lupp;-)

 

Juna i diskmaskin

  

Det blev inte långt i kväll, Juna ska få sig ett bad och hundarna ska få sitt och eftersom Pinglan ska valpa när som helst så kräver även hon uppmärksamhet.

I kväll vill jag TACKA Anna Trolle för all brainstorming både vad det gäller barnomsorg och barnuppfostran, det känns tryggt att prata med dig och att veta din långa erfarenhet av barn och allt runt omkring dem!

 

Go natt på er!

Kram Anna & Juna

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards