Juna & Jag

Alla inlägg den 17 oktober 2008

Av Anna - 17 oktober 2008 22:26

Efter ännu en natt med glädjetjut över stortår och dessutom en väckarklockas signal vid 6:00 för att köra bilen till verkstaden, så såg dagen inte så inbjudande ut.
Sliten, vadå, jag?! Jag är helt slut emellanåt men det är liksom bara att finna sig i det, jag kan inte göra något åt det. Jo, faktiskt jag ska börja äta ”Berocca” och gå och lägga mig i tid.
Morgonen gick ändå relativt bra, Juna var på bra humör men framåt förmiddagen så kände jag en MEGA TRÖTTHET komma svepandes över mig, en trötthet så tung att jag mådde illa. Vet ni vad som fick mig att glömma bort den hemska känslan av att bara vilja dra något gammalt över mig, jo just det min ÄLSKLING JUNA.
Hon har varit helt fantastisk, hela dagen. Så glad, så rolig, så hungrig och så kelig och bajsat har hon gjort i stora lass.
Det känns som om sviterna från vaccinationen släppt, hon var allt bra gnällig några dagar efter och inte speciellt hungrig, jag fick truga varje måltid.
Bifilus välling verkar också fått i gång magen ordentligt för nu kommer det ut massor men hon får 2 mål bifilus om dagen.  Hon har varit lite förstoppad till och från sedan hon började äta mycket puréer.
Samtidigt som hon under denna tid verkar ha varit i en utvecklingsperiod som också varit lite jobbig, hon har gråtit varje gång jag går ut från rummet där hon är, hon har varit mycket klängig och sovit lite oroligare.

I dag har varit en underbar dag med henne…jamen hon är så rolig nu, vi kan riktigt SKRATTA ihop. Vi grimaserar med varandra och skrattar högt, vi dansar och skrattar, vi sjunger sånger och skrattar och vi har tom. i dag klappat hundarna och skrattat. Juna hon fullkomligt bröt ihop av skratt när hon fick dra sina fötter mot Ellas mjuka, lena päls. Hon skrattade tills hon kiknade. För att inte tala om när jag lipar åt henne samtidigt som jag knycker på huvudet, det är tydligen jättekul. Nog vet jag att jag inte är det vackraste som gått i ett par skor men så ful…;-)

Hon har ätit som en liten häst i dag. Gröten till frukost gled ner fort som ögat, hon åt tom. en halv burk katrinplommonpuré. Lunchen bestod av majs & potatis puré med efterrätt av jordgubbar, det gick även det undan. Därför tänkte jag att middagen nog skulle bli svårare. På menyn stod potatis och kalkon och en dessert av katrinplommon, på 10 minuter hade hon ätit upp allt OCH hon hade dessutom druckit 20 ml vatten.
Jag är så glad över att hon dricker vatten nu, jag har verkligen kämpat med det. Varje måltid har jag serverat henne vatten i en liten nappflaska men hon har bara grimaserat och inte alls velat ha men jag har inte givit upp och nu ser jag när hon är törstig, då gnäller hon lite och tittar på vattenflaskan. Är hon inte smart min lilla prinsessa?!

 

På verkstaden har de kopplat ut airbagen på passagerarsätet så att Juna ska kunna åka fram med mig. Hon har känt sig ganska ensam där bak och det har varit lite jobbigt att sitta och sjunga ”Trollmor” hela tiden för att sysselsätta henne. Tillslut så dög inte ens ”Trollmor” och då är det illa för den har hon hört ända sedan hon var 14 veckor i min mage. Eller kanske just därför;-)
Urkoppling av airbag, kostnad 6 600:-. Jag trodde jag skulle svimma, tur att jag har en snäll mamma och styvfar som villigt lånade ut dessa pengar till mig.

Så nu sitter älsklingen fram med mig, så skönt så…sitter och håller handen och så där, tur jag har automatväxel.

(Sovande i mammas bils framsäte, lyx va?!)

Nu är det dags att inta ryggläge i soffan för en film, närmre bestämt ”Things we lost in the fire”.

Jag avslutar denna dag med att tänka på lilla söta Saga, en alldeles, alldeles speciell liten tjej i Säffle. Hon är Linda & Jonas dotter och en mycket intelligent sådan. En självständig, modig liten tjej med otroligt STOR personlighet. Omtänksam, kärleksfull och mycket rolig. Hon har sedan Juna föddes avslutat alla våra telefonsamtal med:

(tänk er rösten lite stressad av att jag ska lägga på)
- Men du vad gör Juna?
Jag svara likadant varje gång:
- Hon sover.
-Jaha, hör jag Saga nästan besviket svara, det hörs att Saga verkligen längtar efter att Juna ska börja kunna göra lite grejer på egen hand.
Och ja, så fort som tiden går så dröjer det väl inte länge innan Saga, Jennifer, Märta och Juna har börjat ragga killar;-)

Hörrni Go natt & sov gott

Anna & Juna

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards