Juna & Jag

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2008

Apunge med kärleksbett

Av Anna - 21 oktober 2008 23:08

Men hur gullig kan man få vara?! Jag tror bestämt att min lilla dotter börjat pussas, fast på sitt sätt, såklart.
Det händer när jag är så där crazy-kelig, ni vet när vi pussar och kramar hårt fast vi egentligen skulle vilja ta i allt vi orkar, samtidigt som vi drar in bebis doften i näsborrarna och bara njuter. Då kan hon svara tillbaka med att hålla sina små armar om min hals och krama hårt samtidigt som hon öppnar hela munnen och trycker hårt sin mun mot min kind eller haka och bits, fast utan tänder, små kärleksbett och så låter hon:

- Aaaaahhhhhhh.
Hon är så gullig då så att jag får kärleksrusningar för henne.

Har ni sett något naturprogram på tv om schimpanser? Jag älskade förut att titta på ”monkey world” på animal planet. Schimpanser var självklart roligast att följa, de är så otroligt lika oss människor i mångt och mycket. Dessa apor sträcker nästan alltid ut tungan och slickar/smakar på saker, både ätbara och icke ätbara ting. Juna gör precis på samma sätt. Det kanske alla barn gör men det ser så kul ut, hon sträcker ut tungspetsen och smakar innan hon stoppar in det i munnen, precis som en liten ap-unge.

Kanske finns en del likheter va?



Lika söta i alla fall ;-)
Fotot ovan är på Juna endast 2 veckor gammal, fotot är taget av min duktiga, vackra syster Sara.



Jag är trött i kväll, som vanligt med andra ord, så det blir till att krypa till kojs alldeles strax.


Ikväll går inte mina tankar till några ur-gulliga barn, nej i kväll tänker jag tungt och dystert på alla sjuka hundar runt omkring. Ta hand om era små vänner, för helt plötsligt så finns de inte hos oss längre. Deras livscykel är så kort så det gäller att ta tillvara på tiden.


Go natt då och sov så gott

Anna & Juna











 
 
Anna, Gösta & Märta

Anna, Gösta & Märta

23 oktober 2008 16:04

- Aaaaahhhhhhh.

Hon är så gullig då så att jag får kärleksrusningar för henne.

Citerade dina ord här ovan och vill bara säga; UNDERBAR beskrivning av en stark känsla.

Sedan jag blev mamma så känner jag mig som en Lejonninna- ingen får göra mina små illa och kärleken är så stor och "kärleksrusningar" många men en o annan argrysning förekommer också ;-)

Underbart att läsa om er vardag, ta hand om er. Kramar Anna, Gösta & Märta

http://www.simplesite.com/trolle

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 november 2010 22:05

  www.junaochjag.blogspot.com   VÄLKOMNA!

Av Anna - 16 maj 2010 23:52

  Det har tagit 1 vecka att samla krafterna efter detta enormt lyckade 2 årskalas.Kvällen innan hade vi dessutom släkten här och all mat, bröd, kakor, bullar ja allt var hemmagjort. Jag är mäkta stolt över Tomas och mina matkunskaper;)Juna, vår lil...

Av Anna - 9 april 2010 18:44

Positiv, javisst...kan det bli värre än att vakna upp annandagpåsk med ett täcke på 8 cm nysnö som kommit under natten. Faktum är att jag trodde på allvar att jag skulle få ett hysteriskt anfall...börja kasta skor omkring mig, slita av mig håret (ja ...

Av Anna - 1 april 2010 17:16

Årets påskfotografi fick nästan Tomas och mig att bli osams...Alla sprang åt olika håll och hucklena åkte på sned, föll av eller revs av med flit.Och när vi sedan var klara med fotograferingen eller rättare sagt när vi gav upp då bröt vår älskade ...

Av Anna - 29 mars 2010 14:47


   (Juna 5 månader)   Nu händer det grejor minsann...Prinsessan talar som mest 5 ords meningar.I fredags stod jag och fixade i ordning en mysig fredagsmiddag. Juna sysselsatte sig själv med div saker och rätt som det är kommer hon in till mi...

Ovido - Quiz & Flashcards