Juna & Jag

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2008

Varulvar och en smart Juna

Av Anna - 15 oktober 2008 21:24

Det var fullmåne natten till idag, vår veranda badade i skenet från månen. Otroligt vackert men jag undrar om vi familjen Gewalt/Sandberg inte har lite varulvsblod i oss. Både Tomas, jag och Juna hade stora problem med att somna. Det blev inte lugnt i lyan förens vid 2:30.
Tröttheten i kväll är tung, ögonlocken känns som bly och när Tomas klocka ringde 6:00 då vakande inte ens Juna som annars brukar vilja ha sin morgonvällning då.
Juna har sedan sin 5-månaders vaccination i måndags varit lite dålig på att äta, vill helst slippa puréerna och bara snutta välling. I morse dock var hon på ett strålande humör i full färd med att dricka lite vatten från dl-måttet.

Hon måste alltid ha en egen sked när det är dags för matning och det lustiga är att hon redan för skeden med gröten på till munnen och låter sig väl smaka. Dock är det lite si och så med motoriken, ibland åker nästan hela skeden in i munnen för att följas av en ljudlig hulkning och så ryser hon till och blir alldeles knottrig *ler*.

En lekstund på golvet måste hon tvingas till varje dag. Juna avskyr att ligga på mage på golvet, hon tycker att det är jättejobbigt men hur ska hon annars lära sig krypa?! Enligt BVC så ska hon tvingas att ligga där som en strandad säl-unge, gnyendes högt och ljudligt efter räddningen.


Vilken härlig höstdag det varit idag. Naturen är full av varma härliga färger och solen förgyller trädens blad. Det har blivit ett par rogivande promenader i dag med Juna sovandes i vagnen, i sin fina lila overall som mormor och Johan köpt.



Vad är det här? På vår gräsmatta, växer en buske längs marken med små, gula äpplen på. Jag har sett de ett par år nu och undrat vad det är för något. Ja, jag ser ju att det är någon form av äpplen men vad för något? Jag har aldrig hört talas om äpplen som växer på buskar. Men vackra är de.


I kväll tänker jag på Anna och hennes barn Gösta & Märta. Lilla Märta är bara 2 år och går redan på pottan. Pottan står i vardagsrummet, synlig och lättillgänglig så att Märta ska komma ihåg att använda den när nöden kräver och hon har lycktas flera gånger nu, duktiga lilla tjejen.

 Dags att krypa in i lyan nu för att vila sina varulvsögon en stund innan valpen vill ha sitt sena kvällsmål…jo det är dags, ska bara lägga in en tvättmaskin, sätta på diskmaskinen, diska ut nappflaskorna samt släppa ut hundarna på sista kvällskissen. Åhhh, vad skönt det varit att bara få krypa direkt till kojs.

Ja, ja bäst att snabba på i morgon är det mycket som står på agendan.
Go natt och tack för i dag

Anna & Juna



























































 
 
Ingen bild

Ullis

15 oktober 2008 23:12

Hej vännen, villka härliga bilder på Juna och kul att läsa dina rader. Pussar och kramar till Er båda från oss alla 2- som 4-benta.

 
Ingen bild

mormor

16 oktober 2008 19:03

Underbara bilder på min första barnbarn. Det pirrar lite i själen varje gång jag tänker på henne. Förresten är inte Juna väldigt lik mig och Fredrik? (skämt). Tack Anna för den här möjligheten att titta på Juna och följa ert liv. Britt-Marie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 november 2010 22:05

  www.junaochjag.blogspot.com   VÄLKOMNA!

Av Anna - 16 maj 2010 23:52

  Det har tagit 1 vecka att samla krafterna efter detta enormt lyckade 2 årskalas.Kvällen innan hade vi dessutom släkten här och all mat, bröd, kakor, bullar ja allt var hemmagjort. Jag är mäkta stolt över Tomas och mina matkunskaper;)Juna, vår lil...

Av Anna - 9 april 2010 18:44

Positiv, javisst...kan det bli värre än att vakna upp annandagpåsk med ett täcke på 8 cm nysnö som kommit under natten. Faktum är att jag trodde på allvar att jag skulle få ett hysteriskt anfall...börja kasta skor omkring mig, slita av mig håret (ja ...

Av Anna - 1 april 2010 17:16

Årets påskfotografi fick nästan Tomas och mig att bli osams...Alla sprang åt olika håll och hucklena åkte på sned, föll av eller revs av med flit.Och när vi sedan var klara med fotograferingen eller rättare sagt när vi gav upp då bröt vår älskade ...

Av Anna - 29 mars 2010 14:47


   (Juna 5 månader)   Nu händer det grejor minsann...Prinsessan talar som mest 5 ords meningar.I fredags stod jag och fixade i ordning en mysig fredagsmiddag. Juna sysselsatte sig själv med div saker och rätt som det är kommer hon in till mi...

Ovido - Quiz & Flashcards