Juna & Jag

Alla inlägg den 1 mars 2009

Av Anna - 1 mars 2009 21:13


För er som inte vet så är Baxna och Ella våra två rottweilertikar. Ella har en ängelstålamod med Juna medans Baxna skyr Juna som elden. De är två mycket olika tjejer men som är lika mycket älskade trots sina stora olikheter. De är dock halvsystrar med samma mamma.


I dag gick vi en härlig långpromenad med nästan samtliga familjemedlemmar, dvärgarna fick stanna hemma för de har en förmåga att börja frysa efter 30 min i minusgrader.
I detta härliga väder tänkte jag att jag skulle vilja föreviga denna stund med våra två härliga, till åren komna rottisdamer och vår nya lilla guldklimp Juna. Alla som känner mig vet att jag inte är så mycket för att dutta runt med hundar och barn. Jag tycker inte de har så mycket gemensamt och faktsikt tom. att de är en ganska dålig kombination. Det måste varit solen som påverkat mig till att ta dessa kort men lite roliga blev de i allafall.


Till en början två förväntansfulla damer med en bebis i mitten.


-Herregud, vad gör människo-barnet, hon ställer sig upp och håller i mitt öra, tänker Baxna.

-Vänta här nu, det här gick vi aldrig med på...att kramas med den äckliga lilla saken....

-Matte, Husse rädda oss...snälla låt oss gå här i från!!!

 


Sista bilden är så talande som den bara kan bli, två hundar som verkligen inte vill vara med, som med bedjande blickar bara vill därifrån. Men lydiga som de är ligger de kvar, så fort vi gav de frikommando gav de sig av i full galopp för att sedan stanna och skaka på sig. Kan kanske tyckas att det var väl inget att fotograferas tillsammans med ett barn men för de var det jättejobbigt att behöva ha Juna mellan sig och dessutom klängades på de, något som vi aldrig annars tillåter.
Bildserien i sig är kul om man kan läsa hundspårk;-)


Ja, det var alles för i kväll...
Avsluta med en bil på trollungen som i bilen påväg till sin fasters födelsedag var SUR med stort S.


Go natt & Kram

Anna & Juna

Ovido - Quiz & Flashcards