Juna & Jag

Direktlänk till inlägg 23 juli 2009

Tylösandhotell

Av Anna - 23 juli 2009 13:13


Vi är på semester i Torekov och det är dåligt väder, av 6 dagar så har vi haft sol 1½ dag. Min soldans har visst inte hjälpt ett dugg. Nu ska jag prova att be till vädergudarna för nästa vecka då Linda, Jonas och deras barn kommer att vara med oss här.


I allafall så hade Tomas ordnat med en överraskning mellan tisdag och onsdag helt utan min vetskap hade han bokat en natt på Tylösandhotell med en sjurättersmiddag på restaurang akvarell, så alla gourméer snart får ni hålla i hatten då jag visar bilder på rätterna men först några bilder på annat.

Juna och hundar tog min mamma och Johan så snällt hand om och det var otroligt skönt att bara få vara Anna ett dygn:)


Gör er som inte vet så ligger Tylösanhotell på just Tylösands strand och detta är en vy från hotellet.


 

Tomas på väg ner för trappan för att ta ett dopp i de jätte härliga vågorna. 



Efter ett bad så var det dags för en lunch på hotellet med champagne...vi njöt i fulla drag.
Sedan gav vi oss av till hotellets spa-avdelning och la oss på dess balkong och lyssnade på after-beach bandet och sedan var det dags för att göra oss i ordning för kvällens efterlängtade aktiviteter.


Jo, det var något alldeles speciellt med kvällens kock som kom från sydafrika och bland gästerna satt Per Gessle och hans Åsa samt andra knösar och så vanliga vi då :) vi njöt av att vara i lyxens värld denna kväll. Någon gång måste man få unna sig på riktigt. När vi entrade restaurangen blev vi bjuda på varsitt glas champagne för att sedan bli visade till vårat bord med en otrolig utsikt.


 

Vinmenyn var lika lång som matmenyn och det var vällagrade viner med mycket ek-smak, inte min melodi men Tomas han lät sig väl smakas.
 

 Första rätten en uppvispad soppa av granny smith äpplen, bacon och getost feta, smaker där syrlighet och sälta mötte varandra helt utsökt.


Nästa rätt var en kallrökt lax med vaktelägg, vulkaniskt salt och en sparris sallad ovanpå.


Sedan en utsökt risotto med jätteräkor, mango och cashewnötter, en av mina favorit rätter denna kväll. Risotton var både syrlig och mjuk på samma gång.


Tyvärr så fick jag ingen bild på nästa rätt som var rökt antilop med en aubergin kräm, antilopen var en otroligt mör historia med en intressant smak, påminde mycket om rådjur.


Nästa rätt var lammbog, marinerad i balsamico och inbakad i filodeg samt bönar och ärtor. Detta var Tomas number one.


Nästa rätt var också för mig en favorit, nämligen en avocadosallad och microörter på en camembert crouqe monsiuer.


Och så kom vi tillslut till efterrätten som var helt fantastisk, en citron fromage vilande på en spröd sockerkaka och ovanpå låg små maränger, till detta serverades en liten kula av världens godaste glass, kardemumma glass serverade på kaksmulor. Mmmmmmmm.


Det blev ett sent sänggående, ett helt underbart dygn som jag är evigt tacksam min man för.
Jag rekommenderar verkligen Hotell Tylösand, Per Gessle som äger halva hotellet har sett till att det är utsökt konst på alla väggar, mycket smakfullt.


Väl hemkomna blev det mycket pussar och kramar med vår lilla sjökapten, Juna!


Bloggskrivandet får ligga på sparlåga under dessa Torekov veckor så uppkopplingen inte är den bästa här nere.


Kram Anna

 
 
Anna Trolle

Anna" title="http://bloggagratis.se]Anna" target="_blank">bloggagratis.se]Anna Trolle

23 juli 2009 14:37

Vilken UNDERBAR överraskning Tomas ordnade åt bara er två, fantastiskt! Maten ser helt galet gott ut, det vattnas i min mun.

Skönt att höra att ni har det bra trots vädret.

Idag fyller MÄRTA 3år så imorgon blir det kalas med Pippi besök här hemma. Det blir faktiskt en hel del som kommer trots semestertider, pappa Rickard, Alexandra och lilla Astrid kommer också så hela familjen är samlade med farmor i spetsen vilket barnen ser fram emot mkt.

Ha en fortsatt underbar semster och hoppas att dagarna med Linda och hennes familj bjuder på sol och bad!

Kram// Anna och trollbarnen

http://www.trollfamiljen. bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 november 2010 22:05

  www.junaochjag.blogspot.com   VÄLKOMNA!

Av Anna - 16 maj 2010 23:52

  Det har tagit 1 vecka att samla krafterna efter detta enormt lyckade 2 årskalas.Kvällen innan hade vi dessutom släkten här och all mat, bröd, kakor, bullar ja allt var hemmagjort. Jag är mäkta stolt över Tomas och mina matkunskaper;)Juna, vår lil...

Av Anna - 9 april 2010 18:44

Positiv, javisst...kan det bli värre än att vakna upp annandagpåsk med ett täcke på 8 cm nysnö som kommit under natten. Faktum är att jag trodde på allvar att jag skulle få ett hysteriskt anfall...börja kasta skor omkring mig, slita av mig håret (ja ...

Av Anna - 1 april 2010 17:16

Årets påskfotografi fick nästan Tomas och mig att bli osams...Alla sprang åt olika håll och hucklena åkte på sned, föll av eller revs av med flit.Och när vi sedan var klara med fotograferingen eller rättare sagt när vi gav upp då bröt vår älskade ...

Av Anna - 29 mars 2010 14:47


   (Juna 5 månader)   Nu händer det grejor minsann...Prinsessan talar som mest 5 ords meningar.I fredags stod jag och fixade i ordning en mysig fredagsmiddag. Juna sysselsatte sig själv med div saker och rätt som det är kommer hon in till mi...

Ovido - Quiz & Flashcards