Juna & Jag

Direktlänk till inlägg 12 juli 2009

Havet

Av Anna - 12 juli 2009 22:37


Det kändes underbart att få komma ut på havet.
Pappa och Katti hade bjudit med oss ut på en dagssegling. Vi blev upphämtade i Stavsnäs och skulle ut mot Sandhamn med omnejd. Pappa hade köpt en flytväst till Juna som passade alldeles utmärkt och Katti hade förberett lunch till oss alla. Vi såg verkligen fram emot denna dag. Tomas och jag packade allt kvällen innan, för redan klockan 8 skulle de hämta oss i Stavsnäs hamn.


Så vi gav oss ut på havet, vädret var underbart med sol och lite vind, 7 sekund meter, helt ok för mig som inte är van att segla.
Juna älskade att åka båt, hon var på ett strålande humör och skrattade när vinden tog tag i hennes hår och när båten guppade i vågorna, en riktig liten sjö-jungfru.

 

En ny look hon tagit till, att rynka på näsan samtidigt som hon ler?!

Tomas är ställföreträdande kapten och jag sitter brevdi och njuter av havsörnar, andra båtar, solen, härliga klippor och trevligt sällskap.


Efter en timme ringer telefonen och det är från Södersjukhuset, farmor har fått en stor hjärninfarkt och läget är allvarligt.
Vi bestämde efter ett litet familjeråd att vända båten och åka in till sjukhuset. Så det blev bara drygt 2 timmars segling, tyvärr men farmor går före.
Tyvärr har ingen förbättring skett och läget är mycket kritiskt.
I valborg som var drabbades hon av en massiv hjärtinfarkt som slog ut halva hjärtat och så nu detta...hon är 93 år och jag undrar hur mycket hon ska orka. Ofantligt tråkigt att behöva se henne såhär, hon som varit en krutgumma med humör utan dess like, kanske det Juna ärvt:)
Även om det alltid är tråkigt och sorgligt när nära och kära går bort, så kan jag inte annat än att tänka på att jag tycker att det är dags för henne att sluta upp med min älskade farfar där uppe i det blå. Det är inte längre farmor som ligger där i sjukhus sängen.
Jag viskade till henne i dag:
Älskade farmor nu tycker jag att det är dags att du träffar farfar.


Tack pappa och Katti för den korta seglatsen och jag hoppas att vi får följa med i augusti och då förhoppningsvis en längre stund.


Kram & Go natt

Anna & Juna


m,m,

 
 
Anna & Thromb

Anna" title="http://bloggagratis.se]Anna" target="_blank">bloggagratis.se]Anna & Thromb

12 juli 2009 23:21

Vad härligt det ser ut och vad söt hon är lilla JUNA med rynkande näsa :-)

Så tråkigt med farmor och jag häller med dig, hoppas att hon snart tar farfars hand igen....

Kram

http://www.trollfamiljen. bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ammi

3 augusti 2009 20:22

Du skriver så fint Anna! Stort och väldigt vackert sagt dina sista ord till farmor var! Nu är hon i himlen hos honom och kommer för alltid att vaka över sin älskade Anna!
Kram på dej och hoppas inte saknaden är alltför stor!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 november 2010 22:05

  www.junaochjag.blogspot.com   VÄLKOMNA!

Av Anna - 16 maj 2010 23:52

  Det har tagit 1 vecka att samla krafterna efter detta enormt lyckade 2 årskalas.Kvällen innan hade vi dessutom släkten här och all mat, bröd, kakor, bullar ja allt var hemmagjort. Jag är mäkta stolt över Tomas och mina matkunskaper;)Juna, vår lil...

Av Anna - 9 april 2010 18:44

Positiv, javisst...kan det bli värre än att vakna upp annandagpåsk med ett täcke på 8 cm nysnö som kommit under natten. Faktum är att jag trodde på allvar att jag skulle få ett hysteriskt anfall...börja kasta skor omkring mig, slita av mig håret (ja ...

Av Anna - 1 april 2010 17:16

Årets påskfotografi fick nästan Tomas och mig att bli osams...Alla sprang åt olika håll och hucklena åkte på sned, föll av eller revs av med flit.Och när vi sedan var klara med fotograferingen eller rättare sagt när vi gav upp då bröt vår älskade ...

Av Anna - 29 mars 2010 14:47


   (Juna 5 månader)   Nu händer det grejor minsann...Prinsessan talar som mest 5 ords meningar.I fredags stod jag och fixade i ordning en mysig fredagsmiddag. Juna sysselsatte sig själv med div saker och rätt som det är kommer hon in till mi...

Ovido - Quiz & Flashcards