Juna & Jag

Direktlänk till inlägg 1 januari 2009

"Snorsugen"

Av Anna - 1 januari 2009 21:20

Tack och lov för NÄSFRIDA.
För er som inte vet så är det en ”snorsug”, rent och slätt.

Såklart, så tillhör den inte Junas favoriter men en helt underbar uppfinning till oss föräldrar som har barn så små att de inte kan snyta sig.
Juna protesterar högljutt när jag tar fram ”näsfrida” men efteråt sover hon bättre och äter bättre.
Jag reglerar själv hur mycket och hur hårt jag vill suga.

”Näsfrida” går att köpa på Barnens Hus eller via nätet på denna sida:
www.familjeapoteket.se
Där hittade jag också en napp som man med fördel kan ge sitt barn medicin ur. Jag beställde den och ska prova den vid nästa förkylningstillfälle, jag hoppas dock att denna är över innan produkten kommer hem till oss.
Pust…det blir inte mycket nattsömn nu.  Det är en orolig liten prinsessa som halvslumrar bredvid mig och helst ska hon ligga i min säng tät intill så att vi båda badar i svett.

Så till något hemskt, de två barnen som dog på Karolinska. De dog av en tarmbakterie som någon utomstående som hälsat på tagit dit.
Så fruktansvärt att två små barn ska behöva mista livet pga. människor inte kan tvätta händerna när de varit på toaletten.
Vad är det för snuskiga personer som inte tvättar händerna efter toalett besök?
Jag blir riktigt arg, för i alla fall jag och de jag känner är uppfostrade till att tvätta händerna efter att vi gjort det stora OCH det lilla.
Minns när jag jobbade på dagis, dels fanns det dagispersonal som sällan tvättade händerna efter att de bytt på barnen, precis som om det inte finns bakterier i deras avföring och dels så fanns det större barn som inte fått lära sig att tvätta händerna efter att de kissat, bara efter att de bajsat.?! Precis som om de inte kan få avföringsbakterier på händerna från andra som varit där och tagit på toaletten.
Jag vet vuxna människor som inte heller tvättar händerna, till er säger jag bara: SKÄRPNING!

Min mamma berättade i dag om när hon var på sjukhus i Halland, för att hon kom från Stockholm så fick hon svara på frågor om sin hygien, om hon vistats på något av Stockholms sjukhus inom 3 månader samt att de tog ett avföringsprov och skickade på analys. Läkaren som skulle undersöka henne hade handskar när de hälsade och ett sånt där visir för ansiktet när han undersökte henne. Vill slutligen tillägga att hon inte hade den bakterien, det var bara säkerheter de vidtog när snuskiga stockholmare kom dit.

Ja, ja i kväll tänker vi på de föräldrar som miste sina barn pga. andras dåliga hygien, vilket slöseri.

Puss & Kram

Anna & Juna

 
 
Anna Trolle

Anna Trolle

2 januari 2009 11:49

Hej Anna

Stackars lilla Juna som har åkt på ett sånt elakt virus. Att medicinera sina sjuka barn är minsann inte lätt, hostmediciner som flyger genom luften och man vet aldrig hur mkt dom fått i sig är väldigt frustrerande. Hoppas att hon klarar sig och att hennes lilla kropp orkar ta hand om viruset själv utan att det blir till bakteriell infektion så att hon är tvungen att äta penecillin- det är inte kul att ge och blir lätt en dålig cirkel.

Medicinnappen kan ju vara värt att prova nästa gång- fungerar det är det ju toppen.

Hoppas att du får i henne mkt vätska och att hon mellan snorningarna kan sova mycket på höga kuddar- mat o sömn och mammas närhet hoppas jag snart gör lilla Juna pigg och frisk igen.

Gösta och Märta är på semester med pappa Rickard och jag längtar så jag snart spricker efter att få ha mina älsklingar hos mig igen, jag går här hemma som en otrolig "hönsmamma" och tänker på allt som kan hända, nästan varje dag pratar jag med barnen och dom låter jätteglada så jag anstränger mig till det yttersta att låta lika glad tillbaka, det lyckas jag bra med ända tills jag lägger på....då gråter jag mest.

Inte lätt att älska så mycket men ändå helt UNDERBART!

kramar till ER

http://www.simplesite.com/trolle

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 november 2010 22:05

  www.junaochjag.blogspot.com   VÄLKOMNA!

Av Anna - 16 maj 2010 23:52

  Det har tagit 1 vecka att samla krafterna efter detta enormt lyckade 2 årskalas.Kvällen innan hade vi dessutom släkten här och all mat, bröd, kakor, bullar ja allt var hemmagjort. Jag är mäkta stolt över Tomas och mina matkunskaper;)Juna, vår lil...

Av Anna - 9 april 2010 18:44

Positiv, javisst...kan det bli värre än att vakna upp annandagpåsk med ett täcke på 8 cm nysnö som kommit under natten. Faktum är att jag trodde på allvar att jag skulle få ett hysteriskt anfall...börja kasta skor omkring mig, slita av mig håret (ja ...

Av Anna - 1 april 2010 17:16

Årets påskfotografi fick nästan Tomas och mig att bli osams...Alla sprang åt olika håll och hucklena åkte på sned, föll av eller revs av med flit.Och när vi sedan var klara med fotograferingen eller rättare sagt när vi gav upp då bröt vår älskade ...

Av Anna - 29 mars 2010 14:47


   (Juna 5 månader)   Nu händer det grejor minsann...Prinsessan talar som mest 5 ords meningar.I fredags stod jag och fixade i ordning en mysig fredagsmiddag. Juna sysselsatte sig själv med div saker och rätt som det är kommer hon in till mi...

Ovido - Quiz & Flashcards