Juna & Jag

Alla inlägg den 20 januari 2009

Av Anna - 20 januari 2009 22:30


I dag har vi varit på sång stund i Sjölidens kapell.
Där håller Lotta i sången och en man spelar flygel. Juna älskar sång och spel, jag riktigt känner hur hon spänner hela kroppen när han börjar spela. Högt låter flygeln och om Juna skulle kunna säga HÖGRE så skulle hon säkerligen skrika det.

Alla barnen sitter i en stor ring med sina mammor och sjunger tillsammans de sånger Lotta väljer och nu har vi varit där så många gånger så att tom. jag börjar lära mig dem. Jag kommer på mig själv med att gå och nynna:

1 och 2 och 3 indianer, 4, 5 och 6 indianer, 7 och 8 och 9 indianer, 10 små indianer.

Efter sången fikar vi och Juna fick sin lilla youghurt sedan var det lek med kyrkans alla leksaker som ligger i 2 stora lådor, runt dessa 2 samlas alla barn. Där satt jag ner Juna mitt bland alla barn brevid en låda och hon börjar genast att rota i lådan för att hitta 2 små legogubbar som hon förnöjsamt sitter och suger på länge, länge. Ibland tittar hon upp och undrar vart jag är, då vinkar jag:
-Hej, hej, här är mamma.
Hon vinkar tillbaka och ler och fortsätter sedan att rota bland lådorna och studerar ingående de lite äldre barnen, kryper efter dem och vill vara med. De verkar dock inte vilja att Juna är med. Så kryper det fram en annan liten tjej till Juna och råkat riva henne på kinden, jag tänker undra hur hon kommer att reagera nu men jag låter henne lösa det själv. Hon tar sig för kinden där hon blev riven men fortsätter sedan sin upptäcksfärd mot de äldre barnen, hon har bestämt sig hon ska krypa efter dem.
Jag får häma tillbaka henne några gånger då jag ser att hennes sällskap inte är så uppskattat men av någon anledning tycker Juna att de är mer intressanta än de i sin egen ålder;-)


Majskrokar har det längtats efter här och i dag inhandlade jag dem eftertraktade långa, gula. krokarna. Juna fick 2 innan middagen, då hon satt och väntade på maten. Hon blev så glad när jag la upp de på bordet så när det var dags för middagen ville hon inte ha, det var bara majskrokar som gällde....lite gråt och tandagnisslan blev det när hon föstod att det inte det blev fler i kväll.


Halv åtta bar det i väg med vällingsflaskan till sängen och sedan somnade Juna som en liten stock. Nu sover hon till 5 på morgonen och då ger jag henne en vällingflaska till för att sedan somna om till 8.30, sååå skönt.
Ibland väcker jag henne vid 23 tiden för att fylla på lite välling men det är inte ofta längre.

Nu ska även jag ta och knyta mig, korsordstidningen väntar;-)

Kram Anna & Juna

Ovido - Quiz & Flashcards