Juna & Jag

Alla inlägg den 19 januari 2009

Av Anna - 19 januari 2009 22:05


I dag så har Juna äntligen fått träffa sina gamla polare från förr;-) dvs hennes kompisar från BVC-gruppen;-)

Vi var bjudna hem till Amelia och förutom söta, gulliga Amelia så kom William, alltid lika glada William och Anton. Anton har jag fått för mig är Junas favorit polare. De är ganska lika i mycket...
I dag stod de och gungade mot en låda tillsammans hur länge som helst, hur kul såg inte det ut?!

När vi kom till Amelia och Juna fick syn på sina vänner så blev hon så glad att hon nästan skrek rätt ut.
Framåt som hon är så kröp hon direkt fram till Amelia samtidigt som hon jollrade högt.
Sedan sysselsatte Juna sig helt själv med kompisar och leksaker. Efter 1 timme var det dags att "tanka mamma", då kom hon krypande till mig och upp i knät för att där pussas, läs slicka, och bita mamma i kinderna samtidigt som hon kramades hårt, hårt.
Efter lite gos och fruktpuré var det dags att återgå till kompisarna men då ville hon helt enkelt bara ta deras leksaker, speciellt Amelias bok Molly. Juna har en sån hemma så det var väl därför, hon kände igen den.

Efter 2 timmar såg jag på Juna att hon var helt slut och lite tårar kom då och då när hon inte fick som hon ville. Vi bröt upp och innan jag hunnit starta bilen så sov hon som en stock.

Jag är så kär i min lilla tjej som är så öppen och social...hon är verkligen en cool bebis.


I morgon ska vi på sång i Sjölidens kappell.


Så nu kryper vi till kojs!

Puss & Kram

Anna & Juna

Ovido - Quiz & Flashcards