Juna & Jag

Direktlänk till inlägg 28 december 2008

Att slåss med saxen

Av Anna - 28 december 2008 22:15

Jag hade egentligen ingen lust men alla bara klagade på min prinsessas hockeyfrilla. I går kväll när Madde var här och uttryckte sina känslor över hockeyfrillor, ja då bestämde jag mig att en klippning var nödvändig.
Jag kan å det bestämdaste hävda att klippa en 7½ månads bebis är verkligen ingen lätt match. Jag var fullkomligt svettig efter brottningsmatchen.
Juna, hon verkade inte ens veta VAD det var hon protesterade emot men nog var det något ALLVARLIGT minsann för hon tog fram hela sitt artilleri. Till slut vann jag ändå den ansträngande matchen men resultatet blev  inte som jag önskade. Jag hade tänkt mig en gullig, tjejig page frisyr, istället ser hon ut som en kortklippt busig grabb.
Men vad gör det, egenskapen passar bra in på henne ändå.

Vi har haft jul här hemma, som alla andra, men både Juna och jag har varit och är sjuka. Tomas har klarat sig bra och han är den enda som låtit sig väl smaka av julmaten.


Först blev både jag och Juna magsjuka och sedan bröt en hemsk förkylning ut på Juna. Hon är fortfarande dålig, sover mycket, äter lite och är ganska gnällig MEN hon kryper utan dess like.
Nu går det undan, hon tar sig fram överallt och reser sig upp mot precis allting samt ramlar och skaffar sig bulor.
Hon saknar självbevarelsedrift, reser sig upp mot vardagsrumsbordet, släpper bordet och tar nötknäpparen och stoppar den i munnen.
När hon rest sig så glömmer hon att hon ska hålla i sig, då har helt plötsligt världen öppnat sig i form av bord, kameror, julmust, tidningar, telefoner och massor av roliga saker som pappa och mamma annars betraktar som deras egna.
Det går också bra att resa sig upp mot Ella (rottweiler) när Ella sedan går är det inte lika kul.



Julklappar, Juna fick många fina julklappar och hon verkade vara intresserad av alla paket, i alla fall till en början, fast snörena de var BÄST och fick uppmärksamhet hela julaftonskvällen;-)



Juna själv gav bort inramade förstoringar av sig själv och de togs tacksamt emot, dock var de något stora 40x50 cm men men är man världens sötaste så är man.

God fortsättning på er allesammans!

Puss & Kram

Anna & Juna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 november 2010 22:05

  www.junaochjag.blogspot.com   VÄLKOMNA!

Av Anna - 16 maj 2010 23:52

  Det har tagit 1 vecka att samla krafterna efter detta enormt lyckade 2 årskalas.Kvällen innan hade vi dessutom släkten här och all mat, bröd, kakor, bullar ja allt var hemmagjort. Jag är mäkta stolt över Tomas och mina matkunskaper;)Juna, vår lil...

Av Anna - 9 april 2010 18:44

Positiv, javisst...kan det bli värre än att vakna upp annandagpåsk med ett täcke på 8 cm nysnö som kommit under natten. Faktum är att jag trodde på allvar att jag skulle få ett hysteriskt anfall...börja kasta skor omkring mig, slita av mig håret (ja ...

Av Anna - 1 april 2010 17:16

Årets påskfotografi fick nästan Tomas och mig att bli osams...Alla sprang åt olika håll och hucklena åkte på sned, föll av eller revs av med flit.Och när vi sedan var klara med fotograferingen eller rättare sagt när vi gav upp då bröt vår älskade ...

Av Anna - 29 mars 2010 14:47


   (Juna 5 månader)   Nu händer det grejor minsann...Prinsessan talar som mest 5 ords meningar.I fredags stod jag och fixade i ordning en mysig fredagsmiddag. Juna sysselsatte sig själv med div saker och rätt som det är kommer hon in till mi...

Ovido - Quiz & Flashcards