Juna & Jag

Alla inlägg den 3 december 2008

Av Anna - 3 december 2008 23:44

Ingen bra början på veckan för mig och Juna.

Jag har känt mig hängig med yrsel och huvudvärk och Juna har eksem i stjärten som vi idag åkte för att visa upp på BVC.
Hon är verkligen jättegullig med oss, vår BVC kontakt, vi fick mycket tips och råd med oss hem + 2 olika salvor. Det är inte alldeles enkelt det här med ”röda stjärtar”. Jag trodde jag var en sån där lyckligt lottad mamma som sluppit blöjeksem och annat men icke sa nicke. Juna reagerar på något som vi inte än vet vad det är, antingen blöjan, maten hon äter eller så är det svamp…vi kör nu uteslutningsmetoden. Vi har bytt blöjmärke, nästa sak vi tar bort är mat med tomat i, sedan provar vi medel mot svamp.
Men vad tålig hon är min lilla fröken, hon verkar inte direkt besvärad av den ilsket röda huden. Så nu håller vi tummarna att det ska lägga sig så att mamman slipper ägna all sin lediga tid i tvättstugan, för eftersom hon måste luftas allt som oftast så blir det en himla massa nerpinkad tvätt men men vad gör väl det…hon har en underbar mormor som kommer på lördag och hon älskar att tvätta så jag tänkte vara snäll och spara all tvätt till dess. *Skojja bara , mamma*.

Juna kryper nu, hipp hipp hurra.
Hon tar små försiktiga steg framåt, ett i taget och sedan lägger hon sig ner för att snart resa sig igen och krypa 1 steg…så ofantligt söt.
Bildbevis…på sötheten alltså;-)

Hörrni, önskar eder alla en fröjdefull 2:a adven sådär lite i förskott…


Massor av kramar
Anna & Juna

Ovido - Quiz & Flashcards