Juna & Jag

Direktlänk till inlägg 9 december 2008

2 timmar i thailand & tortyrvetenskap

Av Anna - 9 december 2008 01:19

I lördags var vi 2 timmar i Thailand, i alla fall om vi ska tro rubriken;-)
Vi var ute och åt, helt opretentiöst, med Anja, Martin och deras barn Mira och Reuben.
Matstället är ett Thai-hak i Hemmesta centrum som är inrett mycket mysigt med små bås, namngivna efter Thailändska små orter med halmtak och bambuväggar samt massor av små färgglada lampor överallt.
Juna är i en exemplarisk ålder för restaurang besök just nu. Hon sitter i sin stol, så nöjd med att bara få saker att pilla på samt lite majskrokar eller kex att tugga på.
Hon iakttar alla hon kan hitta, pratar med de på sitt språk och får hon känna på de så håller hon fast dem, de får inte gå…då blir hon ledsen och gråter faktiskt.
Servitrisen tyckte hon så mycket om att hon tog ett järngrepp om dennes finger och vägrade att släppa…det var kul någon minut tyckte servitrisen men Juna höll kvar och vi bara skrattade. Vi gjorde ingen ansats till att hjälpa henne att komma loss, skönt med någon som roade vårt barn;-)
Reuben var också mycket rolig tyckte Juna. Han sprang över hela restaurangen och satt under andras bord och smaskade på rester som andra gäster tappat under bordet.
Enligt Martin så brukade han göra så när de var ute och åt….
Asgarv, faktum är att vi skämtade om det när vi var där men i verkligheten så sprang han bara fram och tillbaka och roade Juna. När Reuben var för långt bort började Juna gråta, så han fick snällt hålla sig i närheten tyckte vi vuxna, allt för Juna;-)

Juna & Reuben

 

Juna har uppfunnit ännu en lek, denna lek utspelar sig tyvärr på mycket tidiga mornar.
I hennes säng lägger vi alltid massor av nappar, så hon lätt hittar en ny på natten om hon tappar den hon har. Dock så är det sällan hon suger på napp när hon sover och hon är inte så nappig men hon gillar att hålla i de, nästan mer än att suga på dem.
Så hon har säkert sådär 5 nappar i sängen så när hon vaknar tidigt på morgonen, under de där timmarna då vi inte brukar låtsas om att vi har en dotter;-) då brukar hon för att riktigt påminna oss om att hon finns sakta men säkert droppa napparna på vårat laminat golv, alla som har laminat golv vet att det låter mycket om de. En efter en droppar hon napparna och varje gång rycker jag till och undrar vad sjutton det var som damp i golvet. Hon har koll på tiden också, hon droppar de med ca. 10 minuters mellanrum så att vi riktigt hunnit  somna om.
Jag bara undrar vem som utbildat henne i tortyrvetenskap;-)

 

Dags att hoppa i kojs, övriga familjen sover redan och i morgon ska Juna och jag äta middag hos Anna, Gösta och Märta, det ska bli spännande.
Innan dess ska Juna umgås med sin morfar i sin nya overall som hon fått av mormor och sin andra morfar.

Puss på er alla och gonatt!

Anna & Juna

Ps. HIPP HIPP HURRA för JUNA idá, hon fyller 7 månader. Ds


 
 
Anna, Gösta och Märta

Anna, Gösta och Märta

10 december 2008 10:03

Välkomna ikväll! Napp-terror är verkligen effektivt, det kan senare avvanceras till både det ena och andra... i.a.f om man heter Märta Trolle så låt inte Juna få ta del av det.

TACK för det enkla tipset (det är ofta dom som är de bästa) om madrassen under min säng så när jag inte orkade bära in Märta till sin säng så åkte den fram i natt och hon fick lägga sig på madrassen och det accepterade hon till fullo och somnade så gott- gärna barnen i min säng på morgonen för mys men på natten vill kunna sova utan att trängas med barn.

Fina bilder och alltid lika kul att läsa dina roliga texter!

// Anna, Gösta och Märta

http://www.simplesite.com/trolle

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 november 2010 22:05

  www.junaochjag.blogspot.com   VÄLKOMNA!

Av Anna - 16 maj 2010 23:52

  Det har tagit 1 vecka att samla krafterna efter detta enormt lyckade 2 årskalas.Kvällen innan hade vi dessutom släkten här och all mat, bröd, kakor, bullar ja allt var hemmagjort. Jag är mäkta stolt över Tomas och mina matkunskaper;)Juna, vår lil...

Av Anna - 9 april 2010 18:44

Positiv, javisst...kan det bli värre än att vakna upp annandagpåsk med ett täcke på 8 cm nysnö som kommit under natten. Faktum är att jag trodde på allvar att jag skulle få ett hysteriskt anfall...börja kasta skor omkring mig, slita av mig håret (ja ...

Av Anna - 1 april 2010 17:16

Årets påskfotografi fick nästan Tomas och mig att bli osams...Alla sprang åt olika håll och hucklena åkte på sned, föll av eller revs av med flit.Och när vi sedan var klara med fotograferingen eller rättare sagt när vi gav upp då bröt vår älskade ...

Av Anna - 29 mars 2010 14:47


   (Juna 5 månader)   Nu händer det grejor minsann...Prinsessan talar som mest 5 ords meningar.I fredags stod jag och fixade i ordning en mysig fredagsmiddag. Juna sysselsatte sig själv med div saker och rätt som det är kommer hon in till mi...

Ovido - Quiz & Flashcards