Juna & Jag

Alla inlägg den 21 februari 2009

Av Anna - 21 februari 2009 23:36


...inte bara mamma tid.
Köpes
Några minuter, kanske tom. någon timme Anna-tid.
Sån där tid när man kan dricka en kopp te i lugnan ro eller sån där tid då man kan såga spårapporter, tid att bara göra det man vill själv. Att bara få vara ANNA för en kort stund.

Jag vill understryka detta med att jag inte vill vara utan min älskade Juna för allt i världen men ibland vill jag få andas och bara vara för att bli en ännu bättre mamma när jag gjort det.
Till saken hör att Juna just nu befinner sig i en period då hon helst vill äta på mig, vilket hon också gör. Hon biter mig, bara mig, hårt och mjukt på samma gång. När hon pussar mig så slickar hon mig över hela ansiktet, lite blött men sååå mysigt.
Hon följer verkligen "skolboken" om barns utveckling...där står det att barn i hennes ålder kan visa sin kärlek till sin mamma just på detta sätt genom att bitas och att separation i denna ålder kan vara jobbig och det är det för Juna. Inte ens hemma hos mormor duger det att vara men faktum är att det går bättre för prinsessan när någon passar henne här hemma hos oss.

Maten har också blivit ett litet kapitel för sig, att äta är inte lika viktigt längre, det finns annat att sysselsätta sig med, tycker Juna.
I morgon ska jag ställa upp hennes gå-vagn hon går nu längs bord och med stolar framför sig så jag tänkte att det nog är lämpligt nu.
I morgon bär det också av till Ikea för inhandling av lite barnsäkra ateraljer och faktiskt också garderober.


Jag avlsutar denna nattliga text med ett par bilder på Juna som hennes kompis, Tuva, hennes mamma tagit, hon heter Camilla Hoff:


I veckan som kommer tänkte Juna presentera sina kompisar här på bloggen, så att min bror också kan få se hennes underbara polare.


Nu ska jag in och tjuv-snusa på min älskade dotter innan jag kryper ner i sängen.


Puss & Kram
Anna & Juna

Ovido - Quiz & Flashcards