Juna & Jag

Direktlänk till inlägg 10 maj 2009

~~~~ 1 ÅR ~~~~

Av Anna - 10 maj 2009 21:43


I går fyllde vår största kärlek JUNA 1 år. 1 år har gått så otroligt fort och ändå känns det som om hon varit med oss alltid.

Tomas och jag slet som små djur för att få ihop sandlådor, gungställningar, tårtor, gasolvärmare och massor av annat. Vi hann nästan med allt...men nästa gång hyr vi nog ett lekland till fröken i fråga;-)


Det nästan värkte i bröstet av stolthet när jag såg Juna med sina kompisar, hon är så med, mitt i leken och hennes nyfikenhet driver henne ständigt framåt till nya kontakter...hon är helt enkelt underbar.
Hennes dag gick i ett med lek med kompisarna, bullar, korv (fast korvbrödet är godare), tårta, sång, massor av paketöppning, pussar och kramar från alla som ville, fiskdamm, ballong-jakt, hundlek...ja dagen innehöll det mesta men mest av allt tror jag Juna uppskattade att få vara med sina kompisar:
Tuva
Gosta

Jennifer
Märta
Kevin

Tårtan var mycket intressant

 

-En smakbit bara, snälla... 


 

-Åhhh, ska jag få hela den här? 



-Mumsilibabba


2 andra söta-lökar, Gösta & Märta, som också åt med godaptit och som uppskattade kalaset

så pass att när de skulle gå ropade:
-Vi ses igen i morgon.


2 söta tjejer med likadana klänningar dagen till ära. Jennifer tog väl hand om sin lilla skyddsling.


Gösta alltid lika mån om Juna, mamma Anna skymtas till vänster och Märta står till höger.


Tuva var såååå snygg i sin rutiga klänning och sin tjusiga jacka.


Juna fiskar i fiskdammen tillsammans med morfar...morfar ser mest spänd ut på vad som sitter fast på kroken.



Vilken underbar dag detta blev, vi är sååå tacksamma över er alla gäster som var med oss och firade denna, för oss alldeles alldeles speciella dag.
Vi tackar  er alla:
Mormor och morfar Johan för Junas sandlåda och alla söta små strumpor.
Morfar och Katti för den rosa gulliga disney-klänningen.

Anna, Gösta och Märta för det fina halsbandet.
Ullis, Stefan och Jennifer för den roliga leksaken, Juna har lekt med den flera gånger i dag.
Farmor och farfar för den röda, balla bilen och för den fina, mjuka klänningen.
Faster Madde för den autentiska dockan, den kommer så småningom bli en stor favorit.
Tuva, Camilla & Danne för den gula väskan med en rolig maraccas i.
Gunilla, Kristian för hinkar, spadar och den jätteballa rosa bussen.
Moster Sara för den asballa fiskväskan och de söta kläderna.
Camilla och Elin för pusslet och den jättesöta kaninen.
Madde, Stefan och Kevin för den docksöta lilla dockan som Kevin valt alldeles själv.


STOR Puss & Kram!

Anna, Tomas & Juna

 
 
Anna, Gösta & Märta

Anna, Gösta & Märta

11 maj 2009 09:32

Det är VI som ska tacka för ett jättegott och jätteroligt kalas. Fiskdammen med allt det goda och roliga i uppskattades högt och mormors goda bullar ska vi inte tala om :-) Ni hade verkligen ordnat Junas stora dag fantastiskt ** TACK ** Lilla Juna så söt och framåt som vanligt, så härligt att se hennes samspel med barnen i alla åldrar! Gösta och Märta tyckte att gungorna och sandlådan ni fixat var toppen och att det fanns fler barn att leka tillsammans med blev ju ännu roligare och att få vara med på deras lekar på ett hörn är alltid lika roligt och spännande. Gösta konstaterade på hemvägen att Juna visst hade fler tänder än två och sa: hon har ju tänder uppe också mamma!

Vi tackar för att vi fick vara med och fira er fantastika dotter på hennes 1-års dag- hon är såååååå fin!

KRAMAR Anna, Gösta & Märta

ps den enda som inte uppskattade kalaset var Thromb men man kan inte tillfredsställa alla och tack för lånet av hundgården ds

http://www.trollfamiljen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 november 2010 22:05

  www.junaochjag.blogspot.com   VÄLKOMNA!

Av Anna - 16 maj 2010 23:52

  Det har tagit 1 vecka att samla krafterna efter detta enormt lyckade 2 årskalas.Kvällen innan hade vi dessutom släkten här och all mat, bröd, kakor, bullar ja allt var hemmagjort. Jag är mäkta stolt över Tomas och mina matkunskaper;)Juna, vår lil...

Av Anna - 9 april 2010 18:44

Positiv, javisst...kan det bli värre än att vakna upp annandagpåsk med ett täcke på 8 cm nysnö som kommit under natten. Faktum är att jag trodde på allvar att jag skulle få ett hysteriskt anfall...börja kasta skor omkring mig, slita av mig håret (ja ...

Av Anna - 1 april 2010 17:16

Årets påskfotografi fick nästan Tomas och mig att bli osams...Alla sprang åt olika håll och hucklena åkte på sned, föll av eller revs av med flit.Och när vi sedan var klara med fotograferingen eller rättare sagt när vi gav upp då bröt vår älskade ...

Av Anna - 29 mars 2010 14:47


   (Juna 5 månader)   Nu händer det grejor minsann...Prinsessan talar som mest 5 ords meningar.I fredags stod jag och fixade i ordning en mysig fredagsmiddag. Juna sysselsatte sig själv med div saker och rätt som det är kommer hon in till mi...

Ovido - Quiz & Flashcards