Juna & Jag

Direktlänk till inlägg 16 november 2008

Kolla, kolla, kolla

Av Anna - 16 november 2008 15:53


Junas utveckling går nu med en rasande fart, i går tränade hon flitigt på kryprörelser. Hon kämpade till ansikts färgen var röd/blå, så duktig och så STARK. Jag är helt faschinerad av hennes jävlaranama, envis som en röd gris, arv efter mig kanske;-)


KOLLA, KOLLA, KOLLA...min lilla älskling



Efteråt helt slut...men mycket nöjd över kvällens prestation.


Helgen har varit mysig men med dåligt väder.
Juna är har haft besök utav Morfar-Anders, som lekte med henne ett par timmar. Sedan var vi bortbjudna till Mormor och Morfar-Johan. Morfar-Johan hade köpt jättefina sockor till Juna på NK, hon blev jätteglad över dem.

I dag har jag sorterat barnkläder och tvättat. Jag har nämligen fått och fått låna massor av kläder från olika vänner, TACK SNÄLLA NI:
Linda
Linda
Ylva 
och sist men inte minst Anna, som givit oss kartongvis med kläder.

I morgon ska vi till öppna förskolan och leka med kompisarna och sjunga, Juna älskar det men är helt slut efteråt. Hon är otroligt nyfiken på andra barn, ligger hon i vagnen och hör barn så sätter hon sig snabbt upp och spanar...precis som om hon redan vet att alla barn är möjliga lekkamrater.
Vi har lovat att åka hem till Gösta och Märta och hälsa på i deras nya lägenhet, vi ska planera in det i kalendern inte nu i veckan utan veckan efter för då är dem hos sin mamma, Anna igen.

Kram på er alla!


Anna & Juna 







































nmmnmn

 
 
Ingen bild

Linda

16 november 2008 17:13

Nejmen ÅÅÅ va jag vill pussa det lilla trynet...så SÖT & så stark!

Jävlarannamman fick hon nog en portion av er båda ..lite skärpa I sanberg Gewalt linjerna! Hmmm gäller att ni är noga vid urvalet att junas blivande i framtiden ..han behöver vara av luuuugn karaktär & inte så snabbtänd:))
Saknar er i MASSOR
Puss & kram /Linda

 
Anna, Gösta & Märta

Anna, Gösta & Märta

17 november 2008 07:30

Heja Juna, vad duktig du är och målmedveten- inte länge sedan du började sitta och nu är du på väg att krypa- en helt ny värld kommer att upptäckas när du med egen kraft tar dig fram- det är nu hemmet barnsäkras med grindar och div saker- själv ändrade jag inte så mkt hemma mer än just två viktiga bitar som grindar och väggkontakter... ja och stora blomkrukan på golvet fick hälsa hem- blev trött på att dammsuga jord överallt :-) Gåstolen har ju Juna tagit sig fram med under en tid med det blir en helt annan sak när man kan krypa fram själv- hi hi då kommer man fram i varje liten vrå man tänkas kan :-)......det är om ett tag när Juna fått upp farten ordentligt som man inser att konditionen behöver förbättras :-)

Hon är helt underbar, liten stark och envis tjej.

Så kul att höra att en del kläder kommer till användning, det lär ju inte ta slut utan efter Märta finns det alltid och hädanefter kommer jag att inte spara så länge utan du får lite då och då så det blir lättare att överskåda.

HJÄRTLIGT VÄLKOMNA till oss, Gösta och Märta väntar med spänning på sin nya kompis och jag kan lova dig att Märta har mkt roliga bus att visa Juna och hos Gösta kan hon alltid finna en trygg plats- ngt att hålla i när det blåser.

Ha en jätterolig dag på Öppna Förskolan!

KRAM Anna, Gösta & Märta

http://www.simplesite.com/trolle

 
Ingen bild

Pyret

18 november 2008 22:03

Hej på er! Nu har jag hittat hit :-) tänk en egen blogg, så trevligt.Ska bli roligt att läsa om trollungens äventyr, verkar vara en livlig fröken :-)Kram på er!

 
Ingen bild

Åsa, Devarox

24 november 2008 20:37

Hej Anna!
Gud vilken söt tjej du har! Vilka ögonfransar... Pappa får nog ta fram geväret när hon blir större ;-)

Blev ju så nyfiken på dina griffonvalpar! Vem är den stolta modern? Och är det måhända min favorit Kroken som är pappa...? Tänker fortfarande på det härliga intryck han gav på Älvsjö förra året, verkar vara en underbar kille :-)

Hoppas att du och familjen har det härligt i vintervädret!

Hälsningar Åsa & CO

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 november 2010 22:05

  www.junaochjag.blogspot.com   VÄLKOMNA!

Av Anna - 16 maj 2010 23:52

  Det har tagit 1 vecka att samla krafterna efter detta enormt lyckade 2 årskalas.Kvällen innan hade vi dessutom släkten här och all mat, bröd, kakor, bullar ja allt var hemmagjort. Jag är mäkta stolt över Tomas och mina matkunskaper;)Juna, vår lil...

Av Anna - 9 april 2010 18:44

Positiv, javisst...kan det bli värre än att vakna upp annandagpåsk med ett täcke på 8 cm nysnö som kommit under natten. Faktum är att jag trodde på allvar att jag skulle få ett hysteriskt anfall...börja kasta skor omkring mig, slita av mig håret (ja ...

Av Anna - 1 april 2010 17:16

Årets påskfotografi fick nästan Tomas och mig att bli osams...Alla sprang åt olika håll och hucklena åkte på sned, föll av eller revs av med flit.Och när vi sedan var klara med fotograferingen eller rättare sagt när vi gav upp då bröt vår älskade ...

Av Anna - 29 mars 2010 14:47


   (Juna 5 månader)   Nu händer det grejor minsann...Prinsessan talar som mest 5 ords meningar.I fredags stod jag och fixade i ordning en mysig fredagsmiddag. Juna sysselsatte sig själv med div saker och rätt som det är kommer hon in till mi...

Ovido - Quiz & Flashcards