Juna & Jag

Alla inlägg den 1 juni 2009

Av Anna - 1 juni 2009 17:26

Ärlighet

 

Vad skönt det är att umgås med små barn, de är som de är och de är alltid ärliga i sina behov och åsikter.
Barn är raka, ärliga och får på det ena eller andra sättet oss att förstå vad det är de vill.

En väninna sa till mig i dag:
-Det är som en klycha att säga att jag gillar ärlighet och är alltid ärlig men med dig Anna så stämmer verkligen det och med åren har du dessutom blivit nyanserad i dina utlåtanden.
Jag tänkte inte på det då men nu inser jag att jag kunde för sjuttongubbar inte fått bättre beröm.

Jag vill ta ansvar över mina relationer med Juna, Tomas, familjen och vännerna, jag är ärlig och rak i dessa relationer och förväntar mig att bli behandlad likadant tillbaka.
Jag blir ledsen över något annat…
Och visst, ärlighet gör ibland ont men när den uttalas för någons bästa så är den otroligt modig och omtänksam.

Omtänksamhet, empati  och kärlek…

 


Anna, mamma till världens gulligaste och ärligaste monster

Ovido - Quiz & Flashcards