Juna & Jag

Alla inlägg den 21 juni 2009

Av Anna - 21 juni 2009 23:44


Jaha så har då midsommarhelgen varit...
Tomas, jag och Juna tillbringade midsommaraftons dag på Astrid Lindgrens barnsjukhus (akuten).
Juna hade 2 dagar innan ätit tjära och kräkts, tappat matlusten, fått 39,5 i feber så då tyckte de på sjukvårds rådgivningen att hon skulle in för att utesluta förgiftning. Ja men herregud vad orolig jag blev, jag hade verkligen inte förgiftning i huvudet.
Det var bara att ställa in våra midsommarplaner med våra goda vänner och sätta sig på akuten med Juna som var pigg som en mört trots febern.

Väl där uteslöt de ganska snabbt förgiftning men däremot visade hon smärta i magen (tror jag det, hon bajsade ju små kanonkulor) samt att hon var röd i ögonen, sänkan var ngt förhöjd och feber hade hon även där fast ngt lägre.
Vi blev hemskickade med en flaska Kåvepenin...hmmm kändes inget vidare, speciellt inte när läkaren inte såg skillnad på en gråtandes liten tjej som inte ville bli undersökt och en tjej med smärtor i öronen.
Juna grät ju för minsta lilla beröring där inne, hon tyckte hela situationen var jättejobbig och läkaren fick det till att hon hade stora smärtor.
Varken jag eller Tomas uppfattade det så men men hon var envis som synden, läkaren alltså, så det var bara att tacka för sig, receptet, och gå därifrån.
Jag ska ringa vår husläkare i morgon för att försöka få en tid till henne och där i lugn och ro få prata om Juna och visa upp henne.
Hon mår i allafall inte bra, i dag hade hon feber igen och hennes matlust är det si och så med, hon som alltid ätit som en häst.

2 ggr har hon varit sjuk, ena gången på nyårsfton och nu på midsommarafton, hon sparar sig till högtiderna...duktig tjej (hrmf).

I dag har vi i alla fall varit och hämtat en ny liten familjemedlem, lilla Winka.
Juna är stormförtjust och kan inte förstå varför inte hon får bära på Winka när jag gör det.

"Winka"


Juna är så rolig med våra hundar nu, hon säger:
-"Klaa", vilket betyder "klappa fint" och så lägger hon kinden mot de och kramar.
Winka är hon så förtjust i att det verkligen gäller att vara med för rätt som det är uttrycker hon sin kärlek så mycket att Winka åker på ett tjuvnyp också eller ett litet kärleksbett.


Avslutar med ett par vackra, talande ögon.


God natt och hoppas ni haft en underbar midsommar helg!

Kram Anna & Juna

Ovido - Quiz & Flashcards