Juna & Jag

Direktlänk till inlägg 5 april 2009

Sieze the day, Carpe diem

Av Anna - 5 april 2009 13:39


Denna dags tankar kommer att handla om att ”finna” de små ljuspunkterna i en annars ganska kaotisk tillvaro;-)

Många är gångerna då det fokuseras mest på det ”jobbiga” runt omkring oss och ofta har vi dags scheman så fulla att minsta lilla avvikelse blir ansträngande. Det är då de små ljuspunkterna är så viktiga att uppskatta och att uppfatta. De kan annars glida förbi med blixtens hastighet.

Som ett par nyuppkomna krokusar...


Eller ett par tussilago, som med vårens kraft tränger upp överallt...

Veckan var för mig helt fullspäckad med både arbete, läkarbesök, flera barnkalas, valpar, BVC-besök, VIP-kväll på jobbet samt vänner som behövde hjälp och en mammatörstande dotter.
I dag, söndag, sitter jag och tänker tillbaka på veckan och känner mig otroligt nöjd med hur JAG fick den att utvecklas. Att jag klarade av veckan så bra som jag ändå gjorde, jag är stolt över mig själv!
Jag lyckades tom. att vara medvetet närvarande med Juna. De stunder vi hade, dvs. de kvällar då jag kom hem i tid, hade vi verkligen kvalitets tid. Vi badade tillsammans, lekte och mös i sängen ihop innan hon somnade. Jag kände att både hon och jag behövde detta för att klara av denna maxade vecka.

Jag såg till att fånga vackra ögonblick av vårtecken som jag kunde leva på i flera dagar, jag fullkomligt slukade solens värmande strålar under hundpromenaderna på jobbet. Jag fokuserade på allt det positiva i min omgivning, min underbara dotter som ger mig så otroligt mycket glädje, mina föräldrar som alltid ställer upp, min man som sliter med det nya vardagsrummet, roliga och givande vänner samt mina faktiskt ganska väluppfostrade hundar som är helt underbara att promenera med.

Jag stupade i säng innan elva varje kväll och gick upp i ottan, kändes det i alla fall som, för att börja dagen med en långpromenad med doggisarna.
Lördagsmorgonen kom efterlängtad med ett dessutom strålande väder, Tomas kokade kaffe och te och ägg, bredde smörgåsar till frukost-matsäck. Hela familjen inklusive hundar gick en lång promenad som slutade med frukost på en bergshäll mitt i skogen. Juna satt med oss på filten med sin välling och en smörgås i andra handen. Hundarna strosade omkring i ljungen och vi värmdes alla upp av solens varma strålar. Denna morgon kommer jag att leva länge på, så underbar, stilla och varm.
Med detta i minnet blev denna hektiska lördag plötsligt en baggis att klara av.

La familia...


Juna, mitt bränsle, min älskling, mitt allt.

 

 
 
Ria

Ria

5 april 2009 13:48

kul att se vårblommor :) nu börjar dom komma up här hemma också!

http://ria.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Linda

5 april 2009 16:19

Vilket underbart inlägg...jag blir alldeles fylld av Ro & harmoni då jag läser inlägget...TACK hela familjen för att ni delar med er av livets alla SMÅ njutningsstunder. Njutningstillfällen som VISST kan vara otroligt små i bland MEN genom att kunna stålsätta sig & gå tillväga på ditt vis ,Anna så skapade du genom dessa små tillfällen en STOR lustfylld vecka fylld med kärlek ,harmoni...

"fånga dagen " & leva i nuet är många gånger en stor svårighet i dagens samhälle med alla förpliktelser vi "tror oss ha" . Vi som har lärt oss & vi som kan fånga dagen har verkligen givits en extra styrka & gåva som inte bara hjälper en själv många gånger utan ÄVEN speglar av sig på barnen & kommer hjälpa dem i livets svåra skola ...

Skogen ger mig & har alltid givit mig ro & jag känner mig hel då jag vandrar eller bara sitter där hundarna får röra sina starka kroppar & barnen får fika,leka & BARA vara barn. Forstätt i dessa tankar Anna det är DU värd & kommer må gott av detta !

Va FIN hon är i de nya utekläderna lilla JUNA...så älskad & så TRYGG !
Saknar er!
Kram från oss alla

 
Ingen bild

christine

6 april 2009 07:29

Vad härligt det låter. Precis så där ska man tänka. Ta tillvara på stunderna som är nu.
Kram.

 
Ingen bild

Trolle- familjen

6 april 2009 14:39

Vilka underbara bilder, vilken fin familj ni är och vad härligt att läsa dina rader. Det är många gånger det lilla vi glömmer bort- det enkla och självklara som vi ska vara så rädda om- att inte ta allt för givet. Frukost ute i naturen är ju verkligen an toppenstart på dagen- vad lyckligt lottade vi är som har naturen inpå knuten!

Vill passa på att tacka dig Anna och underbara Juna för uppvaktningen av min gos-prins Gösta på hans 4-års dag- han var sååå lycklig över alla presenter men mest av allt var han lycklig över alla som kom och över att han äntligen fick rå om lilla Juna :-) Gösta och Märta njöt över att få dela med sig av sina leksaker till prinsessan så att hon inte visste vad hon skulle börja med :-)

Sist men INTE minst- TUSEN TACK för hjälpen med Thromb när Märta blev sjuk!

Många kramar från oss// Anna, Gösta & Märta

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 november 2010 22:05

  www.junaochjag.blogspot.com   VÄLKOMNA!

Av Anna - 16 maj 2010 23:52

  Det har tagit 1 vecka att samla krafterna efter detta enormt lyckade 2 årskalas.Kvällen innan hade vi dessutom släkten här och all mat, bröd, kakor, bullar ja allt var hemmagjort. Jag är mäkta stolt över Tomas och mina matkunskaper;)Juna, vår lil...

Av Anna - 9 april 2010 18:44

Positiv, javisst...kan det bli värre än att vakna upp annandagpåsk med ett täcke på 8 cm nysnö som kommit under natten. Faktum är att jag trodde på allvar att jag skulle få ett hysteriskt anfall...börja kasta skor omkring mig, slita av mig håret (ja ...

Av Anna - 1 april 2010 17:16

Årets påskfotografi fick nästan Tomas och mig att bli osams...Alla sprang åt olika håll och hucklena åkte på sned, föll av eller revs av med flit.Och när vi sedan var klara med fotograferingen eller rättare sagt när vi gav upp då bröt vår älskade ...

Av Anna - 29 mars 2010 14:47


   (Juna 5 månader)   Nu händer det grejor minsann...Prinsessan talar som mest 5 ords meningar.I fredags stod jag och fixade i ordning en mysig fredagsmiddag. Juna sysselsatte sig själv med div saker och rätt som det är kommer hon in till mi...

Ovido - Quiz & Flashcards