Juna & Jag

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2009

Bajskorv

Av Anna - 15 oktober 2009 22:59


ASKOV, skriker Juna förtjust när hon får syn på sin egen bajskorv på pottans botten. Hon pekar på den och skriker igen:
-ASKOV!!!
Det var dagens lyckligaste ögonblick när Juna bajsade i pottan, både jag och Juna klappade förtjusta händernaSkrattande

Att hon sedan fick hälla askoven i toaletten och spola var också världens grej.
Sedan dess har det pratats om bajskorvar både hit och dit.

Pottan ja, den står där brevid vår toalett och ibland säger hon:

-Kii, och pekar på blöjan. Jag har då tagit av henne blöjan och sagt att hon kan sätta sig på pottan och då har hon kissat på pottan. Mer än så har det inte varit. Jag tycker hon är fantastikt duktig. Vi har inte pott-tränat henne innan heller, däremot har vi pratat mycket om pottan och hennes docka har setat där och kissat.
När hon bajsat i blöjan säger hon för det mesta alltid till att hon bajsat, och det tycker jag är jättebra, det är ju en mycket bra början till att kunna säga till innan det händer.


  
Prinsessan Hårfager.

Juna har ännu en förkylningsinfektion och har varit hemma i 3 dagar men ska få gå på förskolan i morgon.
Jag har tappat räkningen på alla förkylningar och maginfluensor, jag konstaterar numer bara att det är såRynkar på näsan

Annat som hänt på Juna fronten är att hon börjat bygga med klossar, själv staplar hon dem i höga torn för att sedan rasa dem.
Hon har sina favorit böcker som hon fullkomligt älskar och de är:
Max napp
Max bil
Hon bläddrar fort fram till sidan där Max slår ankan som stulit hans napp och likaså i Max bil där slår Max Lisa och då ojar sig Juna högtSkrattande


Juna har varit hos morfar i veckan, vår gulliga, bästa morfar. Han tar hand om Juna så bra, de går och matar fåglarna, leker i lekparken, äter och sover. Det känns så skönt att Juna tycker om att vara med honom och jag tror att han känner likadant. Om du läser detta pappa, så ska du veta att både jag och Juna älskar dig och uppskattar dig otroligt mycket!


I morgon är det fredag igen, tiden bara rinner i väg, något kul ska vi väl hitta på med Juna i helgen. Kanske ska vi gå till skogen och titta på mossor och svampar.

Ha en underbar helg alla Bloggare
Kram Anna & Juna

 
 
Linda

Linda

16 oktober 2009 17:18

Hej Anna
Vad fint du har gjort här. Roligt med Junas framsteg, här har vi dock inga bajskorvar. Det är bara bekymmer med W mage och nu luter det åt att han är laktosintolerant.

Hoppas ni får en mysig helg i skogen och att Juna får vara frisk.

Kram

http://lindis79.blogg.se

 
enannangalen(p)anna

enannangalen(p)anna

17 oktober 2009 18:20

Max potta... Den är galet rolig! Vovven kissar blöjan...
Ha det bäst!
Anna

http://www.blondinmorsan.blogspot.com

 
Ingen bild

Morfar

3 november 2009 10:17

Jag älskar er också. Det är så mysigt att vara med Juna, antingen hemma hos mig eller hos er. Juna är tuff med änderna och svanarna i parken. Det enda barnet som orädd går fram till fåglarna fastän hon fått flera tjuvnyp.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 november 2010 22:05

  www.junaochjag.blogspot.com   VÄLKOMNA!

Av Anna - 16 maj 2010 23:52

  Det har tagit 1 vecka att samla krafterna efter detta enormt lyckade 2 årskalas.Kvällen innan hade vi dessutom släkten här och all mat, bröd, kakor, bullar ja allt var hemmagjort. Jag är mäkta stolt över Tomas och mina matkunskaper;)Juna, vår lil...

Av Anna - 9 april 2010 18:44

Positiv, javisst...kan det bli värre än att vakna upp annandagpåsk med ett täcke på 8 cm nysnö som kommit under natten. Faktum är att jag trodde på allvar att jag skulle få ett hysteriskt anfall...börja kasta skor omkring mig, slita av mig håret (ja ...

Av Anna - 1 april 2010 17:16

Årets påskfotografi fick nästan Tomas och mig att bli osams...Alla sprang åt olika håll och hucklena åkte på sned, föll av eller revs av med flit.Och när vi sedan var klara med fotograferingen eller rättare sagt när vi gav upp då bröt vår älskade ...

Av Anna - 29 mars 2010 14:47


   (Juna 5 månader)   Nu händer det grejor minsann...Prinsessan talar som mest 5 ords meningar.I fredags stod jag och fixade i ordning en mysig fredagsmiddag. Juna sysselsatte sig själv med div saker och rätt som det är kommer hon in till mi...

Ovido - Quiz & Flashcards