Juna & Jag

Direktlänk till inlägg 18 september 2009

Helg

Av Anna - 18 september 2009 22:28


Äntligen helg och det betyder ingen förskola för Juna. Veckan har känts lång men nu äntligen ska vi få rå om varandra hela helgen.

Vi ska lägga pussel, städa rummet hennes, sätta lökar och ställa undan utemöbler samt åka till mormor och morfar-johan på middag.

Veckan som gått har varit tuff med hostiga nätter och diskussioner med personalen på Junas förskola om omvårdanden av henne som jag denna vecka inte varit så nöjd med.
Men efter ett brev till chefen och samtal med avdelningsansvarig så tror jag att allt löst sig till det bästa. Men det tog otroligt mycket energi av mig och jag var sååå ledsen.
All Junas ordinarie personal var sjuk och det var först på torsdagen som Juna fick träffa en av dem och då sken hon upp som en sol och hade inget emot att jag lämnade henne där.

Jag drog en lättnadens suck och kunde slappna av...

I morse hade vi ett sådant roligt samtal Juna och jag med mormor i telefon, hon älskar att prata i telefon, säger inte så mycket än men hon hälsar och gör små läten under samtalets gång. Mormor sjöng Imse Vimse Spindel för Juna i luren och Juna gjorde rörelserna till.
Juna ville berätta något om sin stortå men vad det kunde jag inte lista ut tyvärr;)


Fler och fler ord börjar komma och hon har en otrolig ordförståelse.
  
Snacka om reklam för Polarn och Pyret:)


Nu ska jag knyta mig så att jag är pigg i morgon när min bästa Pyret vaknar.
Kram Anna & Juna

 
 
Anna, Gösta & Märta

Anna," title="http://bloggagratis.se]Anna," target="_blank">bloggagratis.se]Anna, Gösta & Märta

20 september 2009 09:42

Ja, då tittar vi in här igen :-) Jag tycker det är så trevlig och intressant läsning varje gång kag kikar in här, de små vardagliga händelser taget ur en småbarnsfamilj som du delar med dig utav kan nog många känna igen i- oro, tankar och kärleken till Juna och hela din familj värmer ett annat moders-hjärta att läsa.

Kram från Troll-familjen

http://www.trollfamiljen. bloggagratis.se

 
Ingen bild

Linda

22 september 2009 08:53

Förstår att ni är slitna efter dessa långdragna veckor med förkylning på förkylning & aldrig verkar det vilja släppa. Att framföra sina ideer om förbättringar är alltid bra då de sker under de fina förutsättningar som du gjorde gällande Junas dagis. Responsen var ju också ett kvitto på att ni som familj verkligen togs på allvar.

Va stor hon börjar bli lilla Juna ...söta lilla flickan !

Sköt om er !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 november 2010 22:05

  www.junaochjag.blogspot.com   VÄLKOMNA!

Av Anna - 16 maj 2010 23:52

  Det har tagit 1 vecka att samla krafterna efter detta enormt lyckade 2 årskalas.Kvällen innan hade vi dessutom släkten här och all mat, bröd, kakor, bullar ja allt var hemmagjort. Jag är mäkta stolt över Tomas och mina matkunskaper;)Juna, vår lil...

Av Anna - 9 april 2010 18:44

Positiv, javisst...kan det bli värre än att vakna upp annandagpåsk med ett täcke på 8 cm nysnö som kommit under natten. Faktum är att jag trodde på allvar att jag skulle få ett hysteriskt anfall...börja kasta skor omkring mig, slita av mig håret (ja ...

Av Anna - 1 april 2010 17:16

Årets påskfotografi fick nästan Tomas och mig att bli osams...Alla sprang åt olika håll och hucklena åkte på sned, föll av eller revs av med flit.Och när vi sedan var klara med fotograferingen eller rättare sagt när vi gav upp då bröt vår älskade ...

Av Anna - 29 mars 2010 14:47


   (Juna 5 månader)   Nu händer det grejor minsann...Prinsessan talar som mest 5 ords meningar.I fredags stod jag och fixade i ordning en mysig fredagsmiddag. Juna sysselsatte sig själv med div saker och rätt som det är kommer hon in till mi...

Ovido - Quiz & Flashcards